۰
ونزوئلا، برزیل و مکزیک در میان چلش ها

بحران در نفت آمریکای لاتین

میز نفت - سه کشور ونزوئلا، مکزیک . برزیل در میان چالش های دام بدهی، افزایش هزینه سوخت و انفجار خطوط لوله گرفتار شده اند تا بحران در منطقه آمریکای لاتین بیشتر شود.
بحران در نفت آمریکای لاتین
به گزارش میز نفت، پس از آنکه شركت پتروبراس، غول نفت دولتی برزيل، قیمت بنزین و گازوئیل را  هفته گذشته افزایش داد، رانندگان برزیلی بايد به زودی پول بیشتری در جايگاه هاي عرضه سوخت بپردازند.  این شرکت اعلام كرده که این اقدام براساس نوسانات بازارهای جهانی انرژي است. این شرکت که با نام پترولئو برازیلیرو نیز شناخته می شود، در بیانیه ای اعلام کرد که میانگین قیمت بنزین در پالایشگاه از 3.09 رئال به 3.24 رئال (0.58 دلار) در هر لیتر افزایش می یابد، در حالی که قیمت گازوئیل از 3.34 رئال به 3.61 رئال در هر لیتر افزایش می یابد.

 پتروبراس در اطلاعيه اي اعلام كرد: این افزايش قيمت ها برای اطمینان از اینکه بازار بر مبنای اقتصادی و بدون خطر کمبود از سوی بازیگران مختلف مسئول خدمات رسانی به مناطق مختلف برزیل ( توزیع‌کنندگان، واردکنندگان و سایر تولیدکنندگان) تأمین می‌شود، مهم هستند.

 این غول نفتی اضافه کرد که تا اکتبر گذشته، قیمت بنزین را کاهش داده و قیمت گازوئیل را حفظ کرده بود، اما پس از 77 روز تصمیم گرفته است که قیمت فروش بنزین و گازوئیل خود را برای توزیع کنندگان افزايش دهد. این بیانیه می افزاید که افزایش قیمت ها در جهت حفظ تعادل با بازار، به دنبال تغییرات قيمت مي باشد که تحت تاثیر نوسانات خارجی و نرخ ارز قرار گرفته است.

 
ونزويلا در چاله تحريم و خرابكاري

رویترز گزارش داد که شرکت نفت دولتی ونزوئلا این هفته برای اولین بار در 9 ماه گذشته و پس از اعمال تحریم های تجاری ایالات متحده، صادرات نفت خود را از سر خواهد گرفت. با توجه به فقدان رقیق کننده هایی که به صادرات نفت سنگين اين كشور کمک می کند، شركت پي دي وي اس اي مجبور به توقف صدور نفت شده بود.

پس از توافق سپتامبر ميان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزويلا با  ایران، اکنون شركت ملي نفت ونزويلا به میعانات گازی ایرانی دسترسی دارد که امکان تغییر گريد نفت سنگين براساس روش هاي تولید و حمل و نقل را فراهم می کند.

با توجه به افزایش ذخایر نفت خام رقیق شده، صادرات نفت كاراكاس به آسیا از سر گرفته شده است تا معضل كمبود فضای ذخیره سازی نيز برطرف گردد.

 انفجار يك خط لوله انتقال بنزين در ونزوئلا توسط خرابکاران

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که براساس اعلام شرکت نفت دولتی ونزوئلا، انفجار در مسير خط لوله بنزین اين شركت یک اقدام "خرابکاری جنایتکارانه" بوده است. مقامات ایالت آنزواتگی در شرق ونزوئلا گفتند که انفجار اواخر روز سه شنبه رخ داده است. در مورد اینکه چه کسی مسئول این انفجار بوده و یا اینکه آیا تلفاتی داشته است یا خیر، گزارشي منتشر نشده است.

لوئیس خوزه مارکانو، فرماندار ایالت در یک پست توییتری اعلام كرد که احتمالاً اين حادثه به دلیل تلاش برای سوراخ کردن خط لوله و سرقت بنزين ایجاد شده است. مقامات گفته اند که آسیب به وجود آمده به سرعت ترمیم خواهد شد.


شركت پمكس مکزیک درگير رشد بدهي و انتشار اوراق قرضه

بلومبرگ هفته گذشته به نقل از مقامات دولتی مكزيك گزارش داد که شرکت نفت دولتی مکزیک (پمکس) 3.2 میلیارد دلار از ميزان بدهی هاي خود کاسته است. پمکس بدهی‌هایی را که به زودی منقضی می‌شود، با اوراق قرضه جدید با سررسید 10 ساله به عنوان بخشی از یک طرح تامین مالی مجدد مبادله کرده است.

اويل پرايس روز دوشنبه گزارش داد که تلاش‌ها برای بازگرداندن این شرکت دارای بدهی شامل تزریق مستقیم سرمایه و افزايش معافیت‌های مالیاتی نیز می‌شود.

این گزارش می افزاید: دولت رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، میزان مالیاتی را که اين شرکت به دولت بدهکار است، سه بار و از 64 درصد به 40 درصد  کاهش داده است. پمکس 113 میلیارد دلار بدهی است که بیشترین بدهی در ميان شرکت های نفتی دولتی در جهان است و همچنان در تلاش است تا روند کاهش توليد خود در بیش از 10 سال اخير را معکوس کند.

این گزارش می افزاید: آينده اين تولیدکننده نفت که با نام پتروليوس مكزيكانوس نیز شناخته می شود، به تمایل دولت فدرال برای ادامه بازپرداخت به دارندگان اوراق قرضه بستگی دارد.

دولت مکزیک در حال پیشبرد اصلاحات جامع بخش انرژی این کشور بوده است که تا حد زیادی با هدف پایان دادن به اصلاحات اعمال شده توسط دولت های قبلی طرفدار بازار و کمک به موقعیت شرکت های دولتی به عنوان بازیگران اين صنعت است.

منبع:  Latin America Energy Advisor
مترجم: محسن داوري
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 32391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *