۰
دستاوردسازی به سبک خجسته مهر

دروغِ احیای ظرفیت تولید نفت

میز نفت - نگاهی به وضعیت تولید در مناطق عملیاتی نشان می دهد با وچود اصرار خجسته مهر برای جا انداختن احیای ظرفیت تولید نفت، اما این ادعا از اساس باطل است.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
وحید حاجی پور | وزارت نفت در چاله بزرگی به نام احیای ظرفیت تولید افتاده است؛ دروغی که نخستین بار توسط شرکت ملی نفت راهی رسانه ها شد تا وزیر نفت هم هیچ راهی برای تایید آن نداشته باشد. جواد اوجی یا باید سکوت می کرد که در این صورت، دروغ شرکت ملی نفت هویدا می شد، یا باید تایید می کرد و بسرعت از کنار آن می گذشت.

البته وزیر نفت، راه دوم را برگزید تا وارد بازی مدیرعامل شرکت ملی نفت شود و حالا که برای اهالی فن روشن شده خبری از احیای ظرفیت تولید نیست، اوضاع به هم بریزد.

محسن خجسته مهر تا می تواند به رسانه ملی می رود و مدام می گوید طی 6 ماه توانسته است ظرفیت تولید را به 3.8 میلیون بشکه در روز برساند. او ادعاهایی را مطرح می کند که از سوی کارشناسان صنعت نفت، شبیه یک شوخی است اما نکته جالب اینجاست که او به شکلی برای خود دستاوردسازی می کند که گویی همه چیز در 6 ماه اخیر، آباد شده است.

حداقل درباره احیای ظرفیت تولید، همگان می دانند بیشتر حجم کاری و تزریق منابع مالی در یک سال پایانی فعالیت دولت گذشته رقم خورد؛ روزهایی که با مجوز رهبر انقلاب، 600 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به شرکت ملی نفت اختصاص یافت تا ظرفیت تولید احیا شود.

آن روزها، مصادف بود با ایامی که احیای برجام قوت گرفته بود و شرکت ملی نفت وظیفه داشت تا ظرفیت تولید را با تمام توان به پیش ببرد. در نهایت کار با پیشرفت فیزیکی بالایی تحویل دولت سیزدهم شد ولی شرکت ملی نفت، در تکمیل پروژه های تعریف شده درجا زد و هنوز هم ظرفیت تولید به بالای 3.4 میلیون بشکه نرسیده است.

حتی بسیاری از مدیران شرکت های تولیدی زیرمجموعه شرکت ملی نفت، از بیان چنین ادعای بزرگی شگفت زده شده اند اما از آنجاکه قرار است کارنامه پربار شود، چنین ادعاهای غیرقابل اثباتی مدام از سوی شرکت ملی نفت تکرار می شود و شخص محسن خجسته مهر، با کارت زدن مداوم در رسانه ملی و شبکه های مختلفف، این دروغ را تکرار می کند.

خجسته مهر اما خودش به زبان خودش، اذعان می کند که کار اصلی را دولت گذشته کرده است؛ جایی که گفت 600 هزار بشکه از ظرفیت تولید طی 6 ماه گذشته احیا شده است. این به معنای ان است که طی یک سال گذشته، سرمایه گذاری مناسب و دقیقی برای احیای ظرفیت تولید صورت گرفته و این دولت، آن را تکمیل کرده و روبانش را قیچی می زند، حتی اگر چنین ادعایی درست باشد که قطعا نیست.

خلاصه آنکه، وقتی یک دروغ بزرگ مداوم تکرار شود، نخستین کسی که آن را باور می کند شخصی است که خود آن دروغ را بافته است...!
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 32756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *