۲
پای حذف فیزیکی در میان است؟

ماجرای مرگ مدیران نفتی روسیه

میز نفت - مرگ راویل ماگانوف، رئیس غول نفتی لوک اویل در یک اتفاق عجیب، شائبه‌های بسیاری را درباره به قتل رسیدن وی ایجاد کرده است چراکه این حادثه، هشتمین اتفاقی است که برای یک مدیر ارشد انرژی روسیه رخ می‌دهد.
ماجرای مرگ مدیران نفتی روسیه | میز نفت
ماجرای مرگ مدیران نفتی روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت، روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد ماگانوف خود را از پنجره بیمارستانی به بیرون پرتاب کرده و جان باخته است. ماگانوف از جنگ اوکراین انتقاد و در بیانیه‌ای از این اتفاق، ابراز نارضایتی کرده بود. بااین‌وجود شرکت لوک اویل، در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد مرگ او، فقط یک اتفاق بوده است.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های روسی و بین‌المللی، مرگ ناگهانی ماگانوف برای افکار عمومی فراتر از یک اتفاق ساده است زیرا پیش از ماگانوف، هفت تن از مدیران بخش انرژی روسیه از ژانویه سال جاری تا به امروز، در شرایطی شبیه به مرگ ماگانوف جان خود را ازدست‌داده‌اند.
 
در زیر فهرستی از این موارد به ترتیب زمانی آورده شده است:

در اواخر ژانویه، جسد لئونید شولمن، یکی از مدیران ارشد گازپروم، در حمام کلبه‌ای در روستای لنینسکی پیدا شد.

در تاریخ 25 فوریه، پیکر بی‌جان الکساندر تیولاکوف یکی دیگر از مدیران گازپروم، در روستای شولمان و این بار در یک گاراژ کشف شد.

در 28 فوریه، سه روز پس از مرگ تیولاکوف، بدن میخائیل واتفورد، میلیاردر روسی نفت و گاز ساکن انگلستان، در گاراژش پیدا شد درحالی‌که بدن او روی دار بود!

در تاریخ 18 آوریل، جسد ولادیسلاو آوایف معاون سابق گازپروم بانک، در آپارتمانش کشف شد که به همراه او، جسد همسر و فرزند او نیز پیدا شد. گازپروم بانک سومین بانک بزرگ روسیه است و روابط نزدیکی با بخش انرژی دارد.

در تاریخ 19 آوریل هم جسد نایب‌رئیس سابق نواتک، بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع روسیه، در خانه‌ای در اسپانیا یافته شد. سرگی پروتوسنیا مانند آوایف، با همسر و دخترش که آن‌ها نیز مرده بودند جان خود را از دست داد.

همچنین در ماه می، جسد الکساندر ساببوتین میلیاردر و مدیر سابق لوک اویل، در زیرزمین یک خانه روستایی در منطقه مسکو کشف شد.
 
در ماه ژوئیه، پیکر یوری ورونوف، بنیان‌گذار و مدیرعامل یک پیمانکار کشتیرانی که پروژه‌های گازپروم در قطب شمال را مدیریت رسانی می‌کند، کشف شد؛ در استخر خانه‌اش در لنینسکی سن‌پترزبورگ!
 
منبع: CNBC
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۴
کد مطلب: 33768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *