۰
نگاهی به اقدامات عجیب حاکمان امروز نفت

گل به خودی وزارت نفت در شایعات بنزینی

میز نفت - گل به خودی وزارن نفت در تصمیمات مربوط به بنزین و کارت سوخت، منجر به عدم اعتماد مردم به دولت شده بطوری که با تصمیمات عجیب این وزارتخانه، افکار عمومی به این نتیجه رسیده که افزایش قیمت بنزین حتمی است.
پمپ بنزین | میز نفت
پمپ بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت، وزارت نفت در دولت سیزدهم علاقه وافری دارد تا خود را متفاوت‌تر از دوره گذشته نشان دهد؛ همان دولتی که حاکمان امروز نفت، در خفا منتقدش بودند و حتی امروز هم جسارت نقد جدی آن را ندارند. یکی از محورهایی که خط فکری فعلی وزارت نفت از آن استفاده می‌کرد تا به هر نحوی که شده، زنگنه و دولت روحانی را زیر سؤال ببرد، موضوع بنزین و اتفاقات آبان 98 بود.

می‌گفتند دولت عجولانه عمل کرد و باید با مردم شفافیت پیشه می‌کرد تا اتفاقات تلخ آبان 98 رخ ندهد؛ این گروه معتقدند دولت در ارتباط‌گیری مستقیم با مردم دچار مشکل بود درست برعکس خودشان که همه‌چیز را به مردم می‌گویند اما برداشت اشتباه از گفتن مواردی که با شایعات دامن می‌زند کار دستشان داد.

موضوع مربوط به بنزین و اظهارات یک‌باره مدیرعامل پالایش و پخش است؛ جلیل سالاری هفته گذشته بی‌مقدمه به رسانه‌ها آمد و گفت 100 لیتر از سهمیه بنزین 3 هزارتومانی کارت‌های سوخت کم می‌شود. این خبر در حالی اعلام شد که بیشتر مردم از وجود چنین سهمیه‌ای اطلاع نداشتند و به همین دلیل، شوکی بنزینی به مردم وارد شد و شایعات افزایش قیمت این فرآورده نفتی را تقویت کرد.

گرچه در ادامه ماجرا، مسئولان وزارت نفت به مردم اطمینان دادند جای نگرانی نیست اما با جمع‌آوری کارت‌های سوخت برخی جایگاه‌ها، کسی توضیحات این وزارتخانه را باور نکرد. کار که از کار گذشت، وزارت نفت تصمیم گرفت قید اطلاع‌رسانی را زده و بدون هیچ اطلاعی به مردم کار خود را بکند؛ چیزی شبیه به افتادن از آن‌سوی بام!

در جدیدترین تصمیم این وزارتخانه، سوخت‌گیری با کارت‌های سوخت جایگاه داران محدودشده و هر خودرویی در هر سوخت‌گیری، نمی‌تواند بیش از 30 لیتر بنزین به باکش بریزد؛ به‌محض آنکه 30 لیتر روی نشانگر پمپ نقش می‌بندد، سوخت‌گیری قفل‌شده و کارت سوخت غیرفعال می‌شود!

این اتفاق از روز شنبه رخ‌داده و باوجود اعتراضات مردم نسبت به این موضوع، وزارت نفت کاملاً خود را کنار کشیده و هیچ توضیحی دراین‌باره نمی‌دهد؛ درست برخلاف هفته گذشته که با اطلاع‌رسانی غلط و هیجانی، حساسیت جامعه را بالا می‌برد و امروز، به این نتیجه رسیده که سکوتش بهتر از اطلاع‌رسانی مبتدیانه و هزینه‌ساز است.

دیگر تقریباً بخش بیشتر جامعه پذیرفته‌اند دولت می‌خواهد بنزین را گران کند که مهم‌ترین دلیل نهادینه شدن چنین ذهنیتی، اطلاع‌رسانی ضعیف شرکت ملی پالایش و پخش و در مرحله بعد، تحرکات زیرپوستی و بدون پاسخ وزارت نفت در حوزه بنزین است.
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب: 33797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *