۱
مشاوری که خجسته مهر را رسوای نفت کرد

دستور رئیس جمهور برای برکناری خجسته مهر

میز نفت - ​مهدی عرفاتی دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در توییتی از واکنش رئیس‌جمهور به مهاجرت یکی از فرزندان معاونان وزیر نوشت که سردبیر میز نفت در توییتی نوشت منظور او محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت است.
خجسته مهر و رئیسی | میز نفت
خجسته مهر و رئیسی | میز نفت
صبح روز چهارشنبه خبری درباره مهاجرت فرزند انسیه خزعلی، معاون زنان رئیس‌جمهور در فضای مجازی مخابره شد که حواشی بسیاری ایجاد کرد. هم‌زمان با این خبر، مهدی عرفاتی دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت هم در توییتی به موضوع مهاجرت فرزند یکی از «معاونان وزیر» دولت اشاره کرد و نوشت:«اخیراً فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج از کشور داشت که به‌محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد: اگر فرزند رفت، پدر هم باید برود!



با این توییت، بسیاری نوشتند منظور عرفاتی انسیه خزعلی بوده است که البته این اشتباه کاملاً مشهود بود چراکه دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت در توییت خود به‌صراحت اعلام کرده منظورش فرزند یکی از «معاونان وزیر» بوده درحالی‌که خانم خزعلی، معاون رئیس‌جمهور بوده و قاعدتاً «پدر» هم نیست!



به هر شکل، دستور قاطعانه رئیس‌جمهور برای برکناری مدیرعامل شرکت ملی نفت باید اجرایی شود مگر به‌این‌علت که خجسته مهر بتواند فرزند خود را برای عدم مهاجرت قانع کند. این در حالی است که حسین ملک میرزایی مشاور محسن خجسته مهر در توییتی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد و با تائید این موضوع نوشت که پسر خجسته مهر قصد مهاجرت ندارد بلکه با رتبه ممتاز پذیرش تحصیلی شده است.



او در رشته توییت خود با صراحت تمام، هیچ راه تکذیبی برای مدیرعامل شرکت ملی نفت نگذاشته و رسماً توییت سردبیر میز نفت را دراین‌باره تائید کرده است. ملک میرزایی در بخش دیگری از توضیحات خود نوشته است: «چه در آموزه‌های دين ما پيامبر معظم اسلام(ص) براي آموختن علم سفر به چين را هم توصيه می‌کند و رهبر انقلاب هم استفاده از علوم خارجي را منع نمی‌کنند بلكه توصيه هم می‌کنند،البته نه مثل بعضي آقازاده‌های لُمپن كه از مهاجرتشان صرفاً به دنبال عياشي هستند. خيلي از مديران نفتي در خارج از كشور تحصيل کرده‌اند و امروز در خدمت انقلاب و مردم هستند و يا نمونه‌اش شهيد چمران و شهيد بابايي كه دانش‌آموخته آمريكا بودند.»



اما تیر آخر را آقای مشاور در این بخش از توییت خود می‌زند و رسماً همه‌چیز را تائید می‌کند:«آبروي انقلاب براي يك نخبه متعهد و انقلابي(فرزند خجسته مهر) آن‌قدر مهم است كه حتي بلیت سفر را كنسل می‌کند؛ می‌طلبد سخنگوي دولت از خجسته_مهر و فرزندشان تقدير كند كه باوجود نخبگي و ممتازي علی‌رغم محق بودن در استفاده از فرصت مطالعاتي براي اينكه حاشیه‌ای دامن دولت رئیسی را نگيرد از حق خود می‌گذرند و باعث افتخار براي انقلاب می‌شوند و هزینه می‌دهند نه مثل بعضي آقازاده‌ها كه باعث شرم هستند.»



ملک میرزایی با توضیحات خود قصد داشت خجسته مهر را سفید کند و موضوع مهاجرت پسر خجسته مهر را که مورد اعتراض رئیس‌جمهور قرارگرفته، به یک فرصت مطالعاتی تقلیل دهد اما نمی‌گوید به‌زور پدر، مهاجرت فرزند فعلاً منتفی شده چراکه اگر خجسته مهر برکنار شود، منافع بسیاری به خطر می‌افتد بویژه کسانی که به نام اربعین، میلیاردها تومان از شرکت ملی نفت درآمدزایی کردند.



ملک میرزایی به خوبی ثابت کرد که قدرت انتخاب مشاور، تا چه اندازه مهم است چراکه خجسته مهر با چنین مشاورانی که قصد دفاع از او را دارند، به آبروریزی خود دامن زده است...!
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۶
کد مطلب: 33839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *