۰
تاکید غربی‌ها بر خرابکاری در نورداستریم

کار، کار آمریکاست

میز نفت - در دیدار تراس با مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک که چند روز پیش در لندن انجام شد، اطلاعات جدیدی در مورد تحولات و اتفاقات در دریای بالتیک در اختیار نخست وزیر انگلیس قرار گرفت.
خط لوله نورد استریم | میز نفت
خط لوله نورد استریم | میز نفت
به گزارش میز نفت، لیز تراس، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد مجموعه‌ انفجارهایی که به خطوط لوله گازی نورد استریم آسیب‌های جدی وارده کرده در واقع خرابکاری بوده است. او هفته گذشته و در نشست مشترک با دولت‌های سوئد و دانمارک ادعا کرد که آسیب‌های وارده به خطوط نورد استریم که گاز را به آلمان منتقل می‌کند، به واسطه انفجارهایی است که در آن از صدها کیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است.

در دیدار تراس با مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک که چند روز پیش در لندن انجام شد، اطلاعات جدیدی در مورد تحولات و اتفاقات در دریای بالتیک در اختیار نخست وزیر انگلیس قرار گرفت.

این حدس و گمان در پایتخت‌های غربی در حال تقویت است که انفجارهای اخیر در خطوط گازی با این هدف از سوی روسیه انجام شده تا دولت‌های غربی بر سر تامین انرژی تحت فشار فزاینده قرار بگیرند.

در مقابل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چنین ادعاهایی را کاملا رد کرده و در اظهاراتی مسئولیت چنین کارهایی را متوجه آنگلو ساکسون‌ها دانسته است. او این انفجارها را اقدامات تروریستی معرفی کرد و گفت که هدف از آنها نابود کردن زیرساخت‌های انرژی در اروپا است. در این میان، وزارت خارجه آمریکا اظهارات پوتین را مضحک و دروغ پراکنی روسیه خواند.

به دنبال دیدار تراس و فردریکسن، یکی از سخنگویان دولت انگلیس اعلام کرد که رهبران این دو کشور بر متحد ماندن علیه اقدامات نفرت انگیز روسیه در اوکراین تاکید کردند. بنا به گفته این سخنگو، نخست وزیر انگلیس و همتای دانمارکی‌اش تاکید داشتند که این اقدامات مجموعه‌ای از خرابکاری‌ها است و تراس پیشنهاد تحقیق از سوی انگلیس را مطرح کرد.

از طرف دیگر، فردریکسن هم بعد از این دیدار و در جمعه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل حضور من در اینجا برای شرایط به وجود آمده در دریای بالتیک و خط لوله‌های نورد استریم 1 و 2 است. او در ادامه افزود: من توانستم جزئیاتی در مورد آنچه در داخل و خارج دانمارک اتفاق افتاده، در اختیار مقامات انگلیسی قرار دهم. مشخصا این مساله برای من بسیار اهمیت دارد که تاکید کنم مقامات دانمارک می‌گویند این اتفاقات یک حادثه نیست. این خرابکاری است که زیرساخت‌های اساسی را هدف قرار داده است.

بنا به گزارش‌های رسمی، اگرچه هر دو خط لوله گاز دارد اما هیچ کدام‌شان عملیاتی نیستند.  نورد استریم 1 از اواخر ماه آگوست و بعد از آنکه روسیه آن را بست، هیچ گازی را صادر نکرده است؛ فعالیت نورد استریم 2 نیز بعد از حمله روسیه به اوکراین از ماه فوریه متوقف شده است.
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 34004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *