۰
نتایج آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد:

نفت؛ بزرگترین گرفتاری سیاسی بایدن

میز نفت - آخرین نتایج نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد بایدن و حزب دمکرات، برای پیروزی در انتخابات نوامبر کار سختی در پیش دارند؛ نفت تبدیل به گرفتاری بزرگی برای بایدن شده است.
جو بایدن | میز نفت
جو بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت، براساس آخرین گزارشی که مرکز افکارسنجی راسموسن در سراسر آمریکا انجام داد، 83 درصد از پاسخ‌دهندگان نسبت به قیمت بالای بنزین و همچنین سوخت‌های گرمارسان در منازل ابراز نگرانی کردند.

در بخشی از این گزارش آمده است: در حالی که کمتر از سه هفته تا انتخابات میان دوره‌ای زمان باقی مانده، بیشتر پاسخ‌ دهندگان نسبت به قیمت بالای بنزین نگران هستند و از سیاست‌های دولت بایدن در زمینه انرژی انتقاد می‌کنند.

این گزارش پیش از اطلاعیه دولت مبنی بر آزادسازی بیشتری از ذخایر استرتژیک نفتی انجام شد. وزارت انرژی 15 میلیون بشکه دیگر از این ذخایر را آزاد کرد و میزان آزاد شده را به بالاترین حد خود رساند.

در بخش دیگری از این گزارش،82 درصد از رای دهندگان اعتقاد داشتند که سیاست‌های انرژی دولت بایدن در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر اهمیت زیادی دارد.

از طرف دیگر، 46 درصد از پاسخ‌دهندگان سیاست‌های انرژی بایدن را ضعیف توصیف کرده و از نظر 38 درصد نیز این سیاست‌ها عالی توصیف شدند. در میان پاسخ دهندگان جمهوری‌خواه، 72 درصد گفتند که بایدن در کنترل سیاست انرژی بسیار ضعیف عمل کرده است و این در حالی است که 20 درصد از آنها آن را خوب معرفی کردند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات میان دوره‌ای، دولت بایدن سعی می‌کند قیمت بنزین را پایین بیاورد، اما اعلام کاهش شدید تولید نفت از طرف گروه اوپک پلاس در ابتدای این ماه موجب شده تا اقدامات او تاثیر مثبتی به همراه نداشته باشد. حتی ممکن است این مساله باعث بالا رفتن دوباره قیمت سوخت شود. البته قیمت بنزین در آمریکا در هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته، پایین‌تر بود.

تا روز 20 اکتبر، قیمت میانگین یک گالن بنزین 3.836 دلار کمتر از هفته گذشته‌اش بود اما در مقایسه با یک ماه گذشته، 3.367 دلار در هر گالن بیشتر بود. در حال حاضر، قیمت بنزین 5.016 دلار در هر گالن است که یک رکورد از ماه ژوئن سال جاری به حساب می‌آید.

بنا به گفته پاتریک دی هان، مدیر تحلیل‌های پتروشیمی در شرکت GasBuddy، انتظار می‌رود قیمت بنزین در سراسر آمریکا طی 14 روی آتی باز هم کاهش یابد. ساحل غربی و دریاچه‌های بزرگ (به پنج دریاچه‌ای گفته می‌شود که در مرز ایالات متحده آمریکا با کانادا قرار گرفته و چندین ایالت آمریکا را در بر می‌گیرد ) بیشترین کاهش را تجربه خواهد کرد. 
 
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب: 34142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *