سود احتمالی پالایش یکم چقدر است؟

سود ۱۴۷۵ میلیارد تومانی

28 آبان 1401 ساعت 2:05

میز نفت - سود ۱۴۷۵ میلیارد تومانی از محل سود نقدی زیر مجموعه های صندوق پالایش محقق شده و به ازای هر یونیت ۱۱۶۹ تومان باید بین سهامداران تقسیم شود.


به گزارش میز نفت، سود ۱۴۷۵ میلیارد تومانی از محل سود نقدی زیر مجموعه های صندوق پالایش محقق شده که به ازای هر یونیت ۱۱۶۹ تومان سود ساخته و با توجه به سود انباشته ۳۰۰ میلیارد تومانی تقسیم این سود در دسترس است.

فعالیت بازار گردان پالایش از ۲۴ آبان ماه امسال آغاز شده و از آنجایی که یکی از وظایف بازارگردان نزدیک کردن قیمت صندوق به ارزش خالص دارایی های صندوق یا همان NAV است. در چند روز اخیر قیمت هر سهم پالایش از ۸ هزار تومان به بالای ۹ هزار تومان برسد.

در حال حاضر NAV پالایش به محدوده ۱۳۰۰۰ تومان رسیده در حالی که قبلاً محدود ۱۲ هزار تومان محاسبه شده بود که با توجه به وضعیت خوب شرکت‌های پالایشی و تثبیت نرخ کرک اسپرد و تداوم سود آوری آنها می توان انتظار افزایش NAV پالایش را نیز داشت. در واقع دولت پس از اصلاح اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله مدیر این صندوق باید بر اجرای صحیح و به‌موقع دستورهای خرید و فروش اوراق بهادار توسط کارگزار نظارت کند، زیرا پیش از این معاملات در صندوق بدون هیچگونه نظارت و برنامه ای اتفاق می افتاد و مدیریت دولتی آنهم بیشتر از اینکه حافظ منافع سهامداران باشد بیشتر نقشی اداری ایفا می کرد.

اما در اصلاح اساسنامه در صورتی که در اثر قصور، تقصیر یا تخلف کارگزار از اجرای به‌موقع و صحیح دستورات معامله، خسارتی متوجه صندوق شود، مدیر ضمن اعلام و ارجاع موضوع به مرجع ذی‌صلاح بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور، باید با رعایت صرفه و صلاح صندوق و توافق متولی در چارچوب قوانین و مقررات مربوط با کارگزار صندوق مصالحه کند یا موضوع را به عنوان شاکی در مراجع صالحه طرح و تا صدور حکم و دریافت خسارت و واریز به حساب صندوق پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری بازار


کد مطلب: 34340

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/34340/سود-۱۴۷۵-میلیارد-تومانی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir