۰
پای آمریکا در میان است

چرا قیمت نفت کاهشی شد؟

میز نفت - قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی سقوط کرد، چرا که بازار به دلیل ترس در برابر نگرانی‌های اقتصادی مجدد در ایالات متحده و چین، عرضه را متعادل کرد.
روند کاهشی قیمت نفت | میز نفت
روند کاهشی قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، اویل پرایس نوشت:

قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی سقوط کرد، چرا که بازار به دلیل ترس در برابر نگرانی‌های اقتصادی مجدد در ایالات  متحده و چین، عرضه را متعادل کرد.

دلار آمریکا  به رشد ملایمی در برابر یورو رسید و به سمت بزرگترین افزایش هفتگی خود از فوریه تا کنون پیش رفت تا عدم اطمینان درباره سقف وام‌های ایالات متحده و سیاست پولی برطرف شود و به یک سطح مطمئن برسد.

جان کیلداف، شریک Again Capital LLC در نیویورک می‌گوید: «عدم اعتماد به اقتصاد به معنای عقب نشینی به سمت دلار امن‌تر است و همچنین باعث بدبینی نسبت به تقاضای نفت می‌شود.»

با به تعویق افتادن مذاکرات بر سر سقف بدهی دولت آمریکا و افزایش تنش درباره وضعیت بحران زده‌ی بانکی، نگرانی از ورود ایالات متحده - بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان - به رکود اقتصادی افزایش یافت.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت: « اگر تورم بالا بماند، فدرال رزرو آمریکا احتمالاً نیاز به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره خواهد داشت‌. این در حالی است که داده‌های این ماه هیچ نشانی از کاهش فشار قیمت‌ها ندارد.»

داده‌های قیمت مصرف‌کننده در ماه آوریل چین با سرعت کمتری نسبت به ماه مارس افزایش یافت. با توجه به تشدید تورم در دوازده کارخانه موجود در چین، نشان می‌دهد که رشد تقاضای نفت در چین با کاهش روبرو شود.

شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co (BKR.O) در گزارشی اعلام کرد: «تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی ایالات متحده این هفته به پایین‌ترین میزان خود در یک سال گذشته رسید، زیرا دکل‌های گازی با بیشترین افت در یک هفته از فوریه 2016 تاکنون مواجه شدند.»

دکل های نفتی ایالات متحده در این هفته با دو کاهش به 586 رسید که پایین‌ترین میزان از ژوئن 2022 است، در حالی که سکوهای گازی با 16 افت به 141 کاهش یافتند که پایین‌ترین میزان در آوریل سال گذشته بود.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق به تازگی گفت: « ما انتظار نداریم اوپک پلاس در نشست بعدی در وین در وین، در مورد کاهش بیشتر تولید تصمیم گیری کند.» با این حال بازار تا حدودی از پیش بینی کسری عرضه برای نیمه دوم سال حمایت کرد.

در گزارش روز پنجشنبه اوپک آمده است که این گروه تولیدکننده انتظار دارد تقاضای نفت خام خود در ماه‌های ژوئیه تا دسامبر، 90 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی قبلی باشد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت برای سال 2023 را بدون تغییر نگه داشت و انتظار داشت که ریسک‌های اقتصادی با رشد بیشتر تقاضای چین جبران شود.

بازار همچنین پس از اینکه جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، اشاره کرد که این کشور می‌تواند پس از تکمیل فروش اجباری کنگره در ماه آینده، نفت را برای ذخایر استراتژیک نفت (SPR) بازخرید کند، مورد حمایت قرار گرفت.
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 35374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *