۰
گزارش جدید کپلر

عربستان؛ منتفع تحریم های ضد روسی

میز نفت - اعمال سقف قیمت اتحادیه اروپا بر روی نفت روسیه و تحریم های تهاجمی باعث شده تا برخی از کشورها از این اتفاق به عنوان یک فرصت استفاده کنند ، عربستان از جمله کشورهایی است که از شرایط به وجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کرده است و گازوئیل و دیزل روسیه را برای مصرف داخلی وارد کرده و تولیدات پالایشگاه های خودش را به اروپا صادر می کند
بن سلمان و پوتین | میز نفت
بن سلمان و پوتین | میز نفت
به گزارش میز نفت، عربستان سعودی میلیون ها بشکه گازوئیل روسیه را که اروپا دیگر اجازه واردات به آن نمی‌دهد، دریافت می کند و از منابع کشور خودش به اروپا صادر می کند.

داده های جمع آوری شده بلومبرگ از شرکت تحلیلی کپلر نشان میدهد که پادشاهی عربستان در ماه آوریل روزانه ۱۷۴ هزار بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده است و این روند افزایشی تا کنون ادامه دارد و در ماه فوریه با جهش نسبت به روسیه به صادرکننده بزرگ دیزل به اروپا است.

این کشور خاورمیانه همان سوخت وارداتی از روسیه را به اروپا صادر نمی کند، این مسئله ناقض تحریم های اتحادیه اروپاست، یک فرد آشنا با موضوع گفت که صادرات گاز به اروپا حاصل کار پالایشگاه های عربستان است که با سوخت های صادراتی یا مشخصات متفاوتی ساخته می شود و اغلب مشمول تعهدات بلندمدت است.


جریان های تجاری سوخت روسیه نشان می دهد که اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه و تحریم های تهاجمی اتحادیه اروپا چگونه باعث جذب سوخت تولیدی روسیه شده و به نفت خام و سوخت تولیدی این کشور اجازه می دهد در حجم بالا جریان داشته باشد.

 داده جریان های سوخت با داده‌های شرکت تحلیلی ورتکسا هم که در زمینه تجزیه و تحلیل داده های حمل و نقل شهرت دارد تطابق دارد. بلومبرگ مسیرهای کشتیرانی و سایر اطلاعات بارگیری محموله ها را بررسی کرده است.

گزارش کپلر نشان میدهد این کشور خاورمیانه ماه قبل ایالات متحده را به دومین صادرکننده گازوئیل و بنزین در جهان تبدیل کرده و جایگاه این کشور را از رتبه اولی جهان پایین آورده است.


تقریبا ۳۵ درصد از همه صادرات عربستان در ماه آوریل به کشورهای اروپا و بریتانیا انجام شده است. بندر جبیل و ینبع بنادر مهم صادراتی عربستان بوده اند، بخشی از صادرات سوخت عربستان هم به آفریقا صورت گرفته است.

محموله های وارداتی گازوئیل روسیه به عربستان ولی در بنادر جیزان و رأس التنوره تحویل گرفته شده است.

ایمان ناصری مدیر خاورمیانه شرکت مشاوره اف جی ای گفت: پیش بینی می شود واردات سوخت های مشابه دیزل عربستان سعودی از میانگین ۳۱ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روزهای باقی مانده سال جاری افزایش یابد.

 
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 35415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *