۰

ونزوئلا پولی به ایران نمی دهد!

میز نفت - ​عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل گفت: پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند حال اینکه ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند.
کشتی باربری | میز نفت
کشتی باربری | میز نفت
به گزارش میز نفت، مسعود دانشمند درباره اسکورت کشتی‌های تجاری ایران و نحوه اسکورت‌های انجام شده گفت: اسکورت کشتی‌های تجاری برای عبور از خلیج عدن برای محافظت در برابر دزدان دریایی با ناوهای جنگی انجام می‌شود و معمولا کشورهایی که از مسیر خلیج عدن تردد زیادی دارند و در معرض خطر دستبردهای این منطقه قرار می‌گیرند برای گذر از این منطقه اسکورت ایجاد کردند.

دانشمند درباره هزینه این اسکورت و اینکه این هزینه را صاحب بار می‌پردازد یا دولت‌ها، اظهار داشت: اطلاعی از توافقی که درباره هزینه‌های انجام این اسکورت‌ها شده، نداریم اما می‌دانیم نیروی دریایی ایران با ناوچه‌هایی در این مسیر حضور دارد و البته که ناو‌های آمریکایی، انگلیسی، هلندی و ناو‌های سایر کشورها در این منطقه فعال هستند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت نقل و انتقال بار بین ایران و ونزوئلا گفت: خط منظم با ونزوئلا برقرار نمی‌شود چراکه حجم بار دو کشور زیاد نیست و در سال 3 نوبت بار جا به‌جا می‌شود. حدودا هر 3 یا 4 ماه یک کشتی تجاری می‌تواند از بنادر ایران به سمت ونزوئلا حرکت کند و صاحب کالا اگر به این کشتی نرسد باید 4 ماه منتظر کشتی بعدی بماند و به طور قطع تا 4 ماه آینده بازار هدف را از دست می‌دهد.

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل  تاکید کرد: تا زمانی که نتوانیم در مسیر ونزوئلا و در بازار آن منطقه، مقاصد دیگری را بازاریابی کنیم تا حجم تقاضا افزایش پیدا کند و تردد کشتی‌ها به این منطقه به هر ماه یک کشتی برسد، نمی‌توان خط منظمی ایجاد کرد

دانشمند ادامه داد: موضوع این است که پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند حال اینکه ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند.

وی افزود:البته کشت سویا در ونزوئلا مطلوب و انبوه است، این سویا باید به روغن سویا و بعد کنجاله سویا تبدیل شود و ایران خریدار کنجاله سویا است که وارد چرخه دامداری و مرغداری کند. 

وی با اشاره به ضرورت تغییر سیاست‌های ارسال کالا به ونزوئلا اظهار داشت: کالاها باید به صورت کانتینری به ونزوئلا ارسال شود و در این صورت ارسال مرتب کالا به ونزوئلا امکانپذیر است بنابراین باید در حوزه سیاست‌ها را تغییر دهند. در حالی درباره این موضوعات نیاز به برنامه‌ها و سیاست‌های بلند مدت دارد اما آقایان سیاست‌های لحظه‌ای را به کار می‌گیرند.

منبع: ایلنا

 
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 35749
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *