۰
وزارت نفت سرانجام اعتراف کرد:

نفتا در بنزین مصرفی کشور

میز نفت - با اعتراف وزارت نفت مبنی بر کاهش اکتان بنزین تولیدی برای افزایش تولید، گزارش اخیر میزنفت مبنی بر اضافه کردن نفتا به بنزین تولیدی تایید شد.
آلودگی مصرف بنزین | میز نفت
آلودگی مصرف بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت، مصرف بنزین افزایش یافته، تولید داخل کفاف تقاضای داخلی را نمی‌دهد و دولت هم پول زیادی برای واردات بنزین ندارد؛ فعلاً هم نمی‌خواهد برای کنترل مصرف بنزین قیمت این فرآورده نفتی را افزایش دهد؛ گویا تنها یک راهکار به ذهن مسئولان رسیده است:«اضافه کردن نفتا به بنزین»!

از سال گذشته بود که موضوع اضافه کردن نفتا به بنزین مطرح شده بود که البته در دولت احمدی‌نژاد هم اجرایی شده بود؛ این راهکار می‌گوید بهتر است با مخلوط کردن نفتا به بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها، تولید بنزین را افزایش داد و از کیفیت بنزین کاست.

همین موضوع در چند هفته گذشته مورد کنکاش برخی کارشناسان قرار گرفت و بسیاری معتقد بودند دولت در حال اجرای این راهکار است؛ نایاب شدن بنزین سوپر و افزایش آلودگی هوا به‌عنوان نشانه‌هایی برای این مهم مطرح شدند اما مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس تیر آخر را زد.

او در یک برنامه تلویزیونی گفت: گاهی اوقات برای تأمین تقاضای زیاد، ممکن است بنزین با کیفیت پایین در کشور توزیع شود. این گفته شریعتی به این معناست که کیفیت بنزین کاهش یافته است که همین موضوع کافی است تا موضوع اختلاط نفتا با بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها تائید شود.

حالا علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش کیفیت بنزین گفته که مسئولان وزارت نفت در جلسه اخیر خود در مجلس گفته‌اند به دلیل افزایش مصرف و نا ترازی تولید و مصرف مجبور شده‌اند از اکتان بنزین بکاهند.

این اعتراف به‌خوبی نشان می‌دهد دولت در یک تصمیم عجیب، نفتا به بنزین می‌ریزد و نقش اصلی در کاهش کیفیت بنزین و افزایش آلودگی هوا دارد.
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 36548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *