۰
افزایش انتقادات به تصمیم شبانه دولت

حمله نمایندگان به کاهش سهمیه بنزین

میز نفت – تصمیم دولت برای کاهش سهمیه‌های بنزین، اعتراضات بسیاری را در پی داشته به‌طوری‌که تعدادی از نمایندگان مجلس به انتقاد از تصمیم وزارت نفت پرداختند.
مجلس شورای اسلامی | میز نفت
مجلس شورای اسلامی | میز نفت
به گزارش میز نفت، بر اساس تصمیم وزارت نفت سهمیه بنزین 3000تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از 150 لیتر به 100 لیتر کاهش یافت.همچنین ذخیره سهمیه بنزین 1500تومانی که تا پیش‌ازاین، 9 ماه و به میزان حداکثر 540 لیتر بود، ازاین‌پس به 6 ماه و حداکثر 360 لیتر کاهش یافت.

همین موضوع موجب بروز انتقادات تندی از دولت شد که برخی واکنش‌های بهارستانی در ادامه می‌آید:
 
*جواد نیک، نماینده مردم کاشمر:گران شدن یک‌شبه گاز و کاهش سهمیه بنزین تصمیم‌های سلیقه‌ای و دقیقه‌ای است.

*اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش: مردم استان سیستان و بلوچستان چه گناهی کرده‌اند که روز به روز در حوزه سوخت شرایط برای آن‌ها سخت‌تر می‌شود، چراکه ظرف مدت کمتر از یک سال سهمیه سوخت استان نزدیک به 100 لیر در بحث ماشین‌آلات کاهش پیدا کرده است. آقای وزیر نفت اخیراً عیدی خوبی به مردم استان با کاهش 50 لیتر دیگر از سهمیه سوختشان داد لذا با توجه به اخذ چنین تصمیماتی نیازمندیم که رئیس‌جمهور به موضوع ورود کند چراکه مردم سیستان و بلوچستان در سخت‌ترین شرایط با کمبودها زندگی کرده اما بازهم سهمیه سوخت آن‌ها کمتر می‌شود.

*معین‌الدین سعیدی، نماینده سیستان و بلوچستان: هم دیروز تذکر دادم هم امروز تذکر دادم شما می‌دانید فاصله‌ها در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و مردم روستا‌ها تا بخواهند به شهر بیایند باید مسافت طولانی را طی کنند متأسفانه در سایر نقاط کشور هم اگر کاهش سهمیه داریم، مردم می‌توانند بنزین آزاد بزنند و با استفاده از کارت بنزین آزاد و می‌توانند آنچه نیاز دارند را از این کارت‌ها تأمین کنند.
با این تصمیمات خلق‌الساعه‌ای که در خصوص کاهش سهمیه گرفته شد اول سهمیه ۲۵۰ لیتر بود بعد ۲۰۰ لیتر شد بعد ۱۵۰ و از هم الان ۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده و به ۱۰۰ لیتر رسیده است، در این صورت مردم دچار چالش می‌شوند. یک فرد از شهرستان زرآباد بخواهد به زاهدان برود هزار کیلومتر باید برود. وقتی امکان تأمین سوخت آزاد از جایگاه‌ها هم برای او فراهم نباشد، چه‌کاری باید بکند؟
 
اینکه بگوییم بنزین ممکن است قاچاق شود برای حجم مشکلاتی که مردم دچارش هستند، جوابگو نیست. در منطقه گردشگری مکران به خاطر بحث سوخت، توریست‌هایی که می‌خواستند زمینی بیایند نمی‌آیند و دچار مشکل هستند. هیچ راهکاری تعریف نشده است و امروز مجبور شدم بگویم اگر شرایط اقلیمی مناسب تأمین علوفه بود، شاید ما با قاطر، الاغ و شتر یک‌جوری مسئله را حل می‌کردیم که آن‌هم میسر نیست.
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 36943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *