۰

زنجانی پول بده نیست/ جای 5.3 میلیارد دلار امن است

وزیر نفت گفت: از اردیبهشت سال 93 به روشی دست یافتیم تا پول را پیش از تحویل محموله دریافت کنیم که سبب شد به طلب ما چیزی اضافه نشود
زنگنه - عصر نفت
زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از  فارس بیژن زنگنه در حاشیه همایش سالانه مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست وزارت نفت و شرکت های تابعه، در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه با فساد اقتصادی گفت: مافیای نفتی را افرادی در دولت گذشته مطرح کردند که هم اکنون عملکرد آنها در دادگاه ها در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما مبارزه با فساد است و به آن تاکید داریم اظهار کرد: من روی حرف خود ایستاده ام و هزینه آن را نیز می پردازم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه ها ما را در مبارزه با فساد همراهی کنند و اجازه ندهند افرادی که اموال بیت المال را برده اند با پررویی اقدامات خود را توجیه کنند.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که  وزارت نفت شماره حساب های اشتباه به بابک زنجانی داده است، ادامه داد: این‌ها حرف‌های نادرستی است که مطرح می شود و پرونده بابک زنجانی را قوه قضاییه پیگیری کرده و ما نیز به عنوان شاکی، موضوع را دنبال می کنیم.

زنگنه با اشاره به ادعای خرید زمین در منطقه فرشته از پول‌های نفت توسط بابک زنجانی اظهار کرد: زنجانی زمین هایی را خریداری کرده و همچنین از گذشته نیز اموالی را داشته که وکالت آن را به ما دادند.

وزیر نفت درباره ادعای زنجانی  مبنی بر پرداخت بدهی تا روز دوشنبه هفته گذشته نیز تصریح کرد: تا کنون هیچ پولی پرداخت نشد و به نظر می رسد زنجانی اصلا قصد ندارد که بدهی خود را بپردازد اما امیدواریم که بالاخره این پرداخت شود.

به گفته زنگنه وی مرتب از این حرف ها می زند و از این وعده ها مطرح می کند؛ و ما نمی دانیم بر چه اساسی این بدهکار اعلام کرد که تا روز دوشنبه پول خود را می دهد و این در حالی است که یک هفته گذشته و پول را پرداخت نکرده است.

وزیر نفت با اشاره به سفر برخی از مسئولان به ترکمنستان و مالزی گفت: هیات هایی نیز به تاجیکستان و مالزی رفته تا ادعاهای وی را بررسی کنند اما هیچ پولی در کار نبوده است.

وی در خصوص ادعای طلب 5.3 میلیارد دلاری از یک بدهکار نفتی دیگر نیز گفت: وزارت نفت در سال های پیش از این دولت، مقداری میعانات گازی به امارات فروخته بود که به دلیل تحریم، پول آن بلوکه شده اما از بین نرفته است.

وی افزود: تا سال 93 این روند ادامه داشت تا مقدار به 5.3 میلیارد دلار رسید که در امارات قرار داشته و جای آن امن است.

زنگنه گفت: مبلغ 5.3 میلیارد دلار مانند طلب ما از ژاپن و هند قفل شده و به دلیل تحریم به آن دسترسی نداریم.

به گفته وزیر نفت از اردیبهشت سال 93 به روشی دست یافتیم تا پول را پیش از تحویل محموله دریافت کنیم که سبب شد به طلب ما چیزی اضافه نشود.
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 10197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *