۰
گزارش بانک جهانی از تغییرات جوی

100 میلیون نفر فقیر می شوند

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود هشدار داد: تغییرات آب و هوایی تا سال 2030 میلادی موجب خواهد شد تا 100 میلیون نفر دیگر از مردم جهان با فقر اقتصادی روبرو شوند.
فقر در آفریقا - میز نفت
فقر در آفریقا - میز نفت
به گزارش ميزنفت، بانک جهانی در گزارش مربوط به تغییرات آب و هوایی اعلام کرد: پایان دادن به فقر که یکی از 17 هدف اصلی سازمان ملل است، امکان پذیر نخواهد بود اگر روند گرم شدن زمین و تاثیرات آن برای تلاش های صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصادی، در نظر گرفته نشود.

در این گزارش آمده است: تلاش های صورت گرفته برای کاهش گازهای آلاینده و جلوگیری از گرم شدن زمین باید با این هدف باشد که تاثیرات منفی بر زندگی افراد فقیر نگذارد.

جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: تغییر آب و هوایی بیشترین تاثیر منفی را بر فقیران داشته است و چالش امروز ما این است که از زندگی ده ها میلیون نفر که بر اثر تغییرات آب و هوایی با فقر روبر خواهند شد، محافظت و حمایت کنیم.

اگر روند توسعه جهان کند پیش برود، تا سال 2030 میلادی 900 میلیون نفر در سراسر جهان با فقر روبر خواهند شد و باید به این رقم 100 میلیون نفر دیگر را نیز به جمعیت فقیر جهان به واسطه تغییرات آب و هوایی اضافه کنیم.

بانک جهانی تعداد افراد فقیر جهان را تا پایان سال 2015 میلادی بیش از 702 میلیون نفر برآورد کرده است. تغییرات آب و هوایی از طریق کاهش تولید محصولات کشاورزی، جاری شدن سیل و تشدید بیماری های مرگبار مثل مالاریا می تواند بر زندگی ساکنان کره زمین تاثیرگذار باشد.

به اعتقاد کارشناسان بانک جهانی، پایان دادن به فقر و مقابله با تغییرات آب و هوایی مسائل مهم و تاثیر گذار نسل کنونی به شمار می رود. به نظر می رسد بهترین راهکار برای ریشه کن کردن فقر و مقابله با تغییرات آب و هوایی، اتخاذ یک راهبرد همگرا است.

خانوارهای فقیر به مراتب بیشتر از خانواده های ثروتمند در معرض تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی قرار دارند. خانوارهای کم درآمد در آفریقا و جنوب آسیا به خصوص در معرض بیشترین خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارند.

این گزارش هشدار می دهد: بین الان تا سال 2030 میلادی سیاست های آب و هوایی تاثیر چندانی بر روند گرم شدن زمین ندارد. پس از سال 2030 میلادی نیز توانایی جهان برای اتخاذ سیاست های مناسب برای جلوگیری از تغییرات شدید آب و هوایی بسیار محدود خواهد بود.

این گزارش در آستانه نشست آب و هوایی سازمان ملل منتشر شده است . این نشست قرار است طی روزهای 30 نوامبر تا 11 دسامبر برگزار شود.

قرار است در این نشست کشورهای شرکت کننده در خصوص پیمان جدیدی برای تغییرات آب و هوایی به توافق برسند.
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 10218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *