۰

آماری شگفت انگیز از نفت عراق

وزارت نفت عراق اعلام کرد که این کشور در سال 2015، در حدود 1.097 میلیارد بشکه نفت صادر و از فروش آن درآمدی 49 میلیارد دلاری حاصل کرده است.
نفت عراق - عصر نفت
نفت عراق - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از بلومبرگ، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد:‌ «این کشور پس از ثبت رکورد فروش 100.9 میلیون بشکه نفت خام در ماه نوامبر، در ماه دسامبر 99.7 میلیون بشکه نفت به فروش رسانده که حاصل آن درآمد 2.973 میلیارد دلاری بوده است. دولت عراق در سال 2015 به طور متوسط هر بشکه نفت را با قیمت 44 دلار و 74 سنت به فروش رسانده است.»

عراق که پنجمین میزان ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد به دلیل کاهش قیمت مجبور است میزان تولید خود را افزایش دهد تا مانع از کاهش درآمد دولت شود. قیمت نفت در سال گذشته پس از آن که اوپک به استراتژی خود برای دفاع از سهم بازار در برابر تولیدات آمریکا ادامه داد، با افت شدید قیمت مواجه شد.

دومین تولیدکننده نفت خام اوپک با کاهش سرمایه‌گذاری‌های ناشی از افت قیمت نفت روبروست و این در حالی است که این کشور درگیر جنگی پرهزینه با داعش در نوار شمال غربی این کشور بوده است. بر اساس گزارش دوم سپتامبر مورگان استنلی، میزان تولید نفت عراق از سال 2018 شروع به کاهش خواهد کرد که این موضوع بر خلاف پیش‌بینی قبلی این موسسه در مورد افزایش تولید عراق تا سال 2020 بوده است.


در این باره بیشتر بخوانید:

طرح عراق برای آموزش کارکنان

مثبت در منفی!

حرف معنادار وزیر نفت عراق
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 11232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *