۰
فایننشال تایمز:

بازی چین با دلار آمریکا

مقامات چین به بانک های این کشور دستور داده اند فروش دلار آمریکا را به اشخاص حقیقی و حقوقی کاهش دهند.
دلار - عصر نفت
دلار - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ٬ انتشار این خبر از سوی نشریه فایننشال تایمز در حالی صورت گرفته است که روز پنجشنبه نرخ برابری مرکزی واحد پول چین در برابر دلار آمریکا با 332 واحد پایه کاهش به 6.5646 رسید که پایین ترین سطح از 18 مارس 2011 تا کنون است. این در حالی است که چندی پیش چین دلار را از معاملات نفتی حذف کرد.

به گفته کارشناسان، کاهش فروش ارز شیوه بانک مرکزی چین برای مقابله با جریان سرمایه است. دلار آمریکا و هنگ کنگ در شهرهای شانگهای و شنژن تقاضای زیادی دارد و این یکی از نگرانی های مقامات این کشور به شمار می رود.

فایننشال تایمز نوشت : ‌« بانک های متوسط شانگهای از این پس می توانند بدون رزرو قبلی، روزانه فقط پنج هزار دلار آمریکا و در صورت رزرو قبلی 10 هزار دلار به فروش برسانند. مشتری ها نیز مجازند در طول هفته فقط سه بار درخواست خرید دلار داشته باشند.»

لازم به یادآوری است که خرید ارز آمریکا در چین پیش از اعمال این محدودیت ها نیز همچنان پیچیده بود، مثلا افراد حقیقی می توانند در سال تنها 50 هزار دلار خریداری کنند.

به علاوه، بانک مرکزی چین روز پنجشنبه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد به رغم فشارهای سوداگرانه، این بانک توانایی حفظ ثبات نرخ یوان درسطح منطقی و متعادل کردن بازار را دارد.

همچنین روز پنجشنبه شاخص بورس نیویورک مانند روز قبل، تحت تاثیر آشفتگی در بازارهای چین و سقوط بهای نفت، به شدت کاهش یافت.

شاخص داو جونز که روز چهارشنبه 1.47 درصد کاهش یافته بود، روز پنجشنبه نیز با 392.82 واحد، معادل 2.32 درصد کاهش، به 16513.69 واحد رسید.
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 11378
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *