۰

آذربایجان: پول نداریم

المان رستم اف، رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان گفت: « به علت کاهش قیمت نفت خام به کمتر از 30 دلار در هر بشکه، در عمل بدون درآمد فعالیت می کنیم.»
بانک مرکزی آذربایجان - میز نفت
بانک مرکزی آذربایجان - میز نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از پایگاه اینترنتی ینی مساوات، رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان در اجلاس فوق العاده مجلس ملی این کشور برای بررسی بحران اقتصادی گفت:« جمهوری آذربایجان اکنون دارای 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی است. این مبلغ بزرگی است و می توانیم با استفاده از آن فعالیت کنیم. اما، نمی دانیم که این وضعیت تا چه مدت ادامه خواهد یافت.»

المان رستم اف گفت:«بحران دهه 1990 نیز در این سطح نبود. به همین علت در فوریه سال گذشته ارزش منات را در مقابل دلار پایین آوردیم. زیرا نمی توانستیم برای بالا نگه داشتن ارزش منات، تمامی ذخایرمان را خرج کنیم و سپس وام بگیریم.»

رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان گفت:«ما فرصت را از دست نداده ایم. اما، قیمت نفت خیلی کاهش یافته است. ما مجبور شدیم که در 21 دسامبر گذشته برای کاهش ارزش منات تصمیم گیری کنیم. زیرا امروز قیمت نفت 148 دلار نیست. ارزش منات به شدت به عوامل خارجی وابسته است. کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش واحدهای پول ملی در کشورهای همسایه، بر روی ما نیز تاثیر می گذارد.»

رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان در پاسخ به انتقادات مطرح شده گفت: « ما مسئولیتمان را در مقابل ملت و دولت به خوبی درک می کنیم. نمی توانیم در این وضعیت پنهان شویم.»

المان رستم اف از بسته شدن دویست مرکز صرافی در جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت:« بانک مرکزی به اندازه کافی ، ارز به بازار تزریق می کند. حتی در روز گذشته تمامی ارزهایی که به بازار فرستادیم، فروش نرفت.»

رییس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان شهروندان این کشور را به آرامش فراخواند و گفت : « هیجانی که در ماه فوریه سال گذشته ایجاد شد، بر بازار تاثیر منفی گذاشت. هیچ دلیلی برای تقلای زیاد وجود ندارد. در سایت ها اطلاعات نادرست و شایعات منتشر می شود و مدعی می شوند که ارزش منات به یک پنجم کاهش خواهد یافت که این شایعه بی اساس است. »

 
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۳
کد مطلب: 11600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *