۰
گزارش فایننشال تایمز ار دلالان اقتصادی ایران

شهرزاد افراشته کیست؟

روزنامه فایننشال تایمز نوشت واسطه ها در ایران آماده کمک به سرمایه گذاران خارجی برای تجارت در این کشور هستند.
شهرزاد افراشته کیست؟
به گزارش ميزنفت٬ این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم نجمه بزرگمهر و سیمون کر نوشت با توجه به لغو تحریم های ایران و باز شدن درهای این کشور برای فعالیت های تجاری، سرمایه گذاران به سمت یکی از بزرگترین بازارهای بکری کشیده می شوند که دولت آن امیدوار است 50 میلیارد دلار در سال برای آن به ارمغان آورد.

دلالان همه جا هستند، اما یافتن فردی با تخصص و تجربه زیاد، کار ساده ای نیست.

شهرزاد افراشته که تابعیت انگلیس دارد یکی از ایرانی هایی است که تابعیت دوگانه دارند و می توانند شکاف های موجود برای مشاوره تجاری را پر کنند زیرا با فعالیت های تجاری در ایران و غرب آشنا هستند.

شرکای تجاری اروپایی قدیمی ایران مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه تجربه همکاری تجاری با ایران را دارند اما بسیاری از سرمایه گذاران غربی نمی دانند از کجا شروع کنند و با چه کسی معامله کنند.

شرکت های مشاوره سرمایه گذاری مانند شرکت سرمایه گذاری فیروزه، شرکت آرا، آتیه بهار و غیره در این کشور تاسیس شدند و با سرمایه گذاران در بخش خصوصی همکاری می کنند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران می گوید سرمایه گذاران در بخش های دولتی مانند نفت و گاز که در ارتباط با مقامات شفاف تر است نیازی به واسطه ندارند.

علی امیری، بنیانگذار شرکت ای سی ال مستقر در لندن گفت برخی از واسطه ها می توانند عوارض گمرکی را دور بزنند، و به دلیل وجود چنین مسائلی، لزوم یک واسطه محلی قابل اعتماد لازم می شود.

 
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 11784
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *