۰

توافق گازی ترکیه با اسرائیل

شرکای حاضر در پروژه میدان گازی لویاتان فلسطین اشغالی در سواحل مدیترانه ، در زمینه فروش گاز به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار در بازه زمانی 18 ساله ،‌ به گروه ادلتک متعلق با فلسطین اشغالی و شرکت زورلو انرجی شریک ترکیه ای این گروه ، به توافق رسیدند.
میدان گازی لویاتان- عصر نفت
میدان گازی لویاتان- عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، شرکای لویاتان  اعلام کردند این قرارداد در زمینه فروش در مجموع شش میلیارد متر مکعب گاز طبیعی منعقد شده است.

شرکتهای ادلتک و زورلو انرجی می توانند کمیت گاز خریداری شده را تا زمان آغاز دریافت محموله های گازی ، بر اساس اندازه نیروگاه هایی که ساخته می شود تنظیم کنند.

شرکت های خصوصی ادلتک و زورلو قصد دارند دو نیروگاه جدید در اسرائیل بسازند. انتظار می‌رود این دو نیروگاه انرژی مورد نیاز بخش صنعتی منطقه جنوب اسرائیل را تامین کنند.

میدان گاز طبیعی برون ساحلی لویاتان در سال 2010 کشف شد و ذخایر گاز طبیعی آن بالغ بر 622 میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

شرکتهای ادلتک و زورو انرجی که غیردولتی هستند، در سه نیروگاه برق دیگر در جنوب اسرائیل نیز فعالیت می کنند.

با انعقاد توافق میان شرکت ادلتک و شرکت لویاتان، اولین محموله گاز بهره برداری شده از میدان گازی لویاتان در بازار انرژی اسرائیل استفاده خواهد شد.

 میدان گازی لویاتان و یک میدان کوچکتر به نام تمر  تحت کنترل کنسرسیومی هستند که نابل انرجی مستقر در تگزاس و دلک گروپ مستقر در اسرائیل آن را اداره می کنند.تولید گاز طبیعی در میدان تمر در ماه مارس سال 2013 آغاز شد. مسئولان نابل انرجی می گویند گاز استخراج شده از میدان لویاتان احتمالا از سال 2019 به فروش خواهد رفت.

توافق نامه ای که دسامبر سال 2015 توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امضا شد، به نابل انرجی و دلک گروپ اجازه می دهد از میدان گازی لویاتان بهره برداری کنند و آن را توسعه دهند.

این توافق نامه پس از چندین سال مخالفت های سیاسی و اعتراضات عمومی در اسرائیل منعقد شد. ساکنان شهرهای بزرگ اسرائیل بارها با برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز مخالفت خود را با ایجاد انحصار در منابع طبیعی اعلام کردند.
 
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 11837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *