۰
اقدام عجیب دولت

واردات 100 هزار تاکسی گازسوز

یک منبع در دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد ایران در صدد خرید 50 فروند هواپیمای امبرائر و 100 هزار تاکسی گاز سوز از این کشور است.
تاکسی گازسوز برزیل - عصر نفت
تاکسی گازسوز برزیل - عصر نفت
به گزارس ميزنفت به نقل از رویترز، مذاکرات مربوط به خرید این هواپیماها و همچنین یک بسته احتمالی خرید خودروهای تاکسی گازسوز، اتوبوس و کامیون در اکتبر گذشته زمانی که آرماندو مونترو  وزیر تجارت برزیل به ایران سفر کرد آغاز شده بود.

وی ماه گذشته به رویترز گفته بود که برزیل از ایران پرداخت (‌هزینه این خریدها)‌ را به یورو و ارزهای دیگر خواهد پذیرفت. تحریم های اعمال شده بر ایران این کشور را از استفاده از نظام مالی امریکا منع می کرد.

ژانویه گذشته ایران قراردادی را برای خرید 118 فروند هواپیما با ایرباس و در ماه فوریه نیز قراردادی برای خرید 40 فروند هواپیمای ای تی آر ATR با سازنده فرانسوی- ایتالیایی امضا کرد .

امبرائر نیز به رویترز تاکید کرد که مذاکرات با شرکت های هواپیمایی ایران را آغاز کرده است .
این شرکت با صدور بیانیه ای اعلام کرد به علت نوسازی ناوگان هواپیماهای قدیمی و روند رشد (این صنعت در ایران )‌، پتانسیل خوبی در بازار ایران وجود دارد.

قراردادها با ایران در واقع امتیازی برای شرکت های اتومبیل سازی برزیل است که بخاطر کاهش خریدهای محلی با مشکلاتی مواجه هستند .یک منبع در دفتر ریاست جمهور برزیل گفت ایران نزدیک به 100 هزار تاکسی که با سوخت گاز طبیعی کار می کنند و همچنین اتوبوس و کامیون از برزیل خریداری خواهد کرد. رقم هایی که پیشتر اعلام شده بود 60 هزار تاکسی گازسوز بود.
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 12180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *