۰
نگرانی از صعود مرد جنجالی جمهوریخواهان

ترامپ یعنی تنش نفتی!

دونالد ترامپ - میز نفت
دونالد ترامپ - میز نفت
ميزنفت / در حالی که انتخابات مهم و مقدماتی سه شنبه بزرگ در آمریکا برگزار شده است می توان تا حد زیادی وضعیت نامزدهای انتخابات در اردوگاه های جمهوریخواهان و دموکراتها را مشاهده کرد.نتایج انتخابات مهم و مقدماتی  می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی و انرژی داشته باشد. ترامپ احتمالا می تواند نامزد منتخب جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر شود.

در اردوگاه دموکراتها، هیلاری کلینتون طی هفته های اخیر رقابت سخت و نزدیکی را با برنی سندرز داشته است. در حالی که کلینتون توانسته است در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی با اختلاف زیادی سندرز را شکست دهد ولی سندرز همچنان رقیب جدی و تهدید بزرگی برای کلینتون به شمار می رود. گرچه کلینتون توانسته است حمایت بخش زیادی از گروه های دموکرات را جلب کند ولی هنوز تهدید ناشی از سندرز جدی است.

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شاید یکی از عجیب ترین دوران ها در سیاست آمریکا در دهه های اخیر باشد. ترامپ یا روبیو هر دو نامزدهای غیر عادی برای انتخابات آمریکا هستند. از سوی دیگر کلینتون همسر رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به همین اندازه می تواند یک نامزد غیر عادی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

برای سرمایه گذاران بین المللی، انتخاب هر یک از این افراد به عنوان رئیس جمهور آمریکا می تواند نگرانی ها و نااطمینانی هایی را به همراه داشته باشد.

گرچه روبیو و ترامپ جمهوریخواه هستند و این حزب به طور سنتی ارتباط دوستانه و خوبی با کسب و کار و به خصوص بخش انرژی دارد، ولی سطح نا اطمینانی درباره هر یک از این نامزدها برای بازارهای بین المللی خوب نخواهد بود. گرچه ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان به شمار می رود ولی آنطور که وال استریت انتظار دارد، تفکرات حزب جمهوریخواه را ترویج نمی دهد.
علاوه بر این، ترامپ نشان داده است که شخصیتی تهاجمی دارد و این شخصیت وی عملکرد خوبی در عرصه دیپلماسی بین المللی نخواهد داشت و می تواند منجر به تنش و هرج و مرج در بازار جهانی انرژی شود.

سئوالاتی که در بازارهای جهانی انرژی مطرح می شود عبارتند از : یک : چه کسی بهتر می تواند به چین و اروپا برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کمک کند؟ و 2 : چه کسی بهتر می تواند رفتارهای اوپک را در تولید مازاد نفت در بازارهای جهانی درک کند؟

ترامپ احتمالا تخصص و تجربه کافی را برای مقابله با این چالش ها نخواهد داشت ولی شاید بتواند اعضای کابینه و دیپلمات هایی را معرفی کند تا توانایی لازم برای حل و فصل این چالش ها را داشته باشند. به نظر می رسد روبیو انتخاب متعارف و امن تری برای بازارهای مالی و انرژی به شمار رود و همین طور برای حزب جمهوریخواه به طور کلی.

در اردوگاه دموکرات ها نیز برنی سندرز معادل ترامپ است. ایده های وی از آموزش رایگان گرفته تا بهداشت و سلامت جهانی نشان می دهد که وی نیز تا حد زیادی شبیه ترامپ است. سندرز تا حد زیادی یک نامزد مستقل بوده ولی به علت آنکه حزب سوسیالیست در آمریکا وجود ندارد وی تصمیم گرفته است تا دیدگاه های خود را به حزب دموکرات نزدیک کند.

منبع: اویل پرایس
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۹
کد مطلب: 12323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *