۰
۱

«نه» بزرگ زنگنه به کرسنت!

نمی خواهم به این موضوع بپردازم و جوابی هم به آن نمی دهم.
«نه» بزرگ زنگنه به کرسنت!
وزیر نفت در برنامه دیشب تیتر امشب به صورت قاطعانه گفت در باره کرسنت صحبت نمی کند و مانند همیشه به آینده موکول کرد. بیژن نامدار زنگنه در این برنامه گفت:

* در حال حاضر منتظر نظر نمایندگان مجلس هستیم، اگرچه بنده به شخصه موافق سهمیه بندی بنزین نیستم اما اگر نمایندگان خانه ملت رای به سهمیه بندی بدهند طبیعی است که وزارت نفت نیز از این قانون تمکین خواهد کرد اما آنچه اهمیت دارد این است که در حال حاضر هیچکس نمی داند که آیا بنزین گران می شود یا خیر زیرا همه راهها به مجلس و نظر نمایندگان ملت ختم می شود.

کارت سوخت
*به نظر بنده کارت سوخت برای کشور لازم و ضروری است و در حقیقت کارت سوخت همان کوپن سابق است که مازاد آن بصورت آزاد فروخته می شود و تنها زمانی لازم و ضروری است که ما بنزین دو نرخی داشته باشیم اما اگر قرار باشد بنزین تک نرخی شود دیگر وجود این کارت ضرورتی نخواهد داشت.  عمر کارت سوخت برای گازوییل هنوز باقی است ولی برای بنزین خیر؛ مگر آنکه مصوبه دیگری در این خصوص قانون شود.

فروش نفت
*در زمینه بازاریابی نفت مشکلی نداریم اما در نقد کردن چرا؛ در باره نهادهایی که آقای جهانگیری اشاره کردند و گفتند که نفت گرفتند و پول نفت را واریز نکردند وقتی خودشان اسم نبردند من چرا اسم ببرم؟

* تولید خوراک پتروشیمی در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت و بهره برداری چندین طرح پتروشیمی را در برنامه داریم.

ستاره خلیج فارس
*فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به پیشرفت 90 درصدی رسیده و اواخر نیمه اول امسال، فاز نخست این پالایشگاه به بهره برداری می رسد که به این ترتیب کشور با واردات بنزین خداحافظی خواهد کرد و این یک قدم بزرگ به سمت اقتصاد مقاومتی است.  اگر فاز اول ستاره خلیج فارس راه اندازی شود دیگر نیازی به وارد کردن بنزین نداریم و شاید نیازی به سهمیه بندی آن نباشد.

اجرای فریز نفتی
*قرارداد فریز یا همان منجمد کردن استخراج نفت به همران میزان ژانویه 2016، از نظر ایران قابل احترام اما به لحاظ عملیاتی غیرممکن است؛ زیرا در دوران تحریم، حداقل 1 میلیون بشکه از تولیدات روزانه ایران کاسته شد که همین امر اقتصاد کشور را با چالشی جدی روبرو کرد، پذیرش این قرارداد از سوی ایران به این معناست که ایران به دست خود، تحریمهایی را علیه خودش اعمال کرده است که منطقی نیست و پذیرش آن به نفع مصالح کشور هم نیست؛ ما به دنبال بازگشت تولیدات روزانه کشور به دوران پیش از تحریمها یعنی بیش از 4 میلیون بشکه در روز هستیم که به امید خدا به آن سطح بازمی گردیم.

* از جمله اهداف مهم ما در امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، افزایش میزان تولید است که نسبت به سال 91 حداقل دو برابر شده است، نکته دیگر پرهیز از خام فروشی و تکمیل ظرفیت است که پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این راستا قرار است به بهره برداری برسد؛ موضوع بعدی اهمیت و توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است، هرچه ما در این زمینه قوی تر شویم میزان استخراجمان نیز به همان اندازه بیشتر می شود، ما در همه قراردادهایمان با شرکتهای خارجی، دانشگاههای کشور را هم درگیر می کنیم، در حقیقت دانشگاهها، بازوی قدرتمند ما هستند و مشاور اصلی ما در این قراردادهای مهم به حساب می آیند.

*کرسنت
نمی خواهم به این موضوع بپردازم و جوابی هم به آن نمی دهم.

*اقتصاد مقاومتی
 در پرداختن به موضوعاتی که به میادین مشترک پارس جنوبی مربوط می شود و در اقتصاد مقاومتی هم به آن تأکید شده؛ به درستی و با سرعت و قدرت به پیش رفته ایم.
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 12887
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه در پرونده کرسنت اتفاقاتی افتاده که روشن شدن موضوع آن قطعاً به مزاج خیلی ها خوش نمیاد که وزیر رو در روی مردم و در برنامه زنده تلویزیونی میگه حاضر نیستم در مورد کرسنت جواب بدم! ! ! ! ! ! ! ! !