۰
اویل پرایس در گزارشی تحلیل کرد:

علت بی تفاوتی بازار به اوپک چیست؟

نشست اوپک در وین بدون توافق بر سر اهداف تولید پایان یافت، بر خلاف برخی شایعات پیش از برگزاری نشست که عنوان می شد عربستان سعودی قصد دارد به محدودیت شناور تولید بازگردد.
نشست اوپک - میز نفت
نشست اوپک - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، اویل پرایز نوشت: ایران هنوز هیژ استفاده از اقدام هماهنگ با اوپک ندارد. ایران هیچ گونه محدودیت تولید نفت را تا زمانی که به سقف تولید 4 میلیون بشکه در روز دست یابد، قبول نخواهد کرد. ظرفیت تولید نفت ایران هم اکنون به 3.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. در نتیجه اوپک نمی تواند بر سر چیزی به توافق برسد. قیمت های جهانی نفت پس از انتشار اخبار نشست وین با افت یک درصدی روبرو شد.

سطح ذخایر نفت کاهش یافته است. ولی این کاهش سریعا در روز 2 ژوئن جبران شد. سطح ذخایر آمریکا 1.4 میلیون بشکه دیگر کاهش یافته ، نخستین باری که آمریکا با کاهش ذخایر نفتی در هفته های متوالی روبرو شده است. تولید نفت آمریکا نیز با کاهش 32 هزار بشکه در روز طی هفته گذشته همراه شده است. ادامه روند نزولی تولید موجب شده تا تولید نفت آمریکا نسبت به رکورد 9.7 میلیون بشکه ای سال گذشته 900 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

انتشار گزارش ضعیف اشتغال آمریکا. از سوی دیگر وزارت کار آمریکا بدترین گزارش اشتغال در اقتصاد این کشور از سال 2010 میلادی را منتشر کرده است. اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نرخ بیکاری نیز به 4.7 درصد کاهش یافته است چون تعداد زیادی از نیروهای کار از بازار خارج شده اند.

افزایش تولید نفت نیجریه. وزیر نفت نیجریه گفته است که تولید نفت این کشور به 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است، این رقم در ماه می به 1.4 میلیون بشکه در روز رسیده بود. این در شرایطی است که تاسیسات نفتی نیجریه همچنان زیر حملات تروریستی قرار دارد و دولت موفقیتی در جلوگیری از این حملات نداشته است.

اگزون موبیل قصد سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در آرژانتین دارد. آرژانتین می تواند انقلاب شیل بعدی به شمار رود.

شرکت نفتی اگزون موبیل آمریکا قصد دارد سرمایه گذاری هنگفت 10 میلیارد دلاری در ذخایر شیل نفت آرژانتین انجام دهد.

این شرکت تاکنون 200 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است و قصد دارد 250 میلیون دلار سرمایه گذاری دیگر نیز در این کشور انجام دهد.

اگر این سرمایه گذاری ها موفقیت آمیز باشد، اگزون موبیل طی 20 تا 30 سال آینده 10 میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری می کند.

بانکها به نقدینگی بیشتری از شرکتهای نفت و گاز نیاز دارند. وام دهندگان به شدت به شرکتهای حفاری نفت و گاز نیاز دارند تا نقدینگی لازم را به دست آورند. این اقدام با هدف کاهش ریسک و خطر بانکها در برابر بدهی انجام می گیرد.

ذخایر گازی آمریکا با نرخ رشد کندتری افزابش می یابد. قیمت جهانی گاز به بالاترین سطح در شش ماه اخیر رسیده است، انتشار آمارهای داره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان می دهد ذخایر گاز با نرخ رشد کمتری با افزایش روبرو شده، تاثیر زیادی در این مساله داشته است. ذخایر گاز آمریکا طی هفته گذشته 82 میلیارد فوت مکعب افزایش داشته است. این رقم کمتر از سطح پیش بینی شده 86 میلیارد فوت مکعب از سوی تحلیلگران انرژی بوده است.

بی پی به توافق تسویه پرداخت 175 میلیون دلاری دست یافته است. شرکت بی پی به توافق مربوط به پرداخت 175 میلیون دلاری به برخی شاکیان حقوقی خود به خاطر فاجعه انفجار سکوی دیپ واتر هوریزون در سال 2010 دست یافته است.
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۴۶
کد مطلب: 13520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *