۰
۴
چرا زنگنه روی حرف خود نمی ایستد؟

پاداش وزیر برای متخلفان HSE

آتش سوزی مخازن خارگ چگونه مهار شد؟ در فاز ۱۴ چه کسی پاسخگوی خانواده هاست؟ در پالایش نفت شازند آیا با کسی برخورد شد؟ سوالاتی از این دست بسیار است ولی وزیر نفت بار دیگر نشان داد این مسائل تنها در حد کلام است و بس وگرنه باید مدیران متخلف را برکنار کند نه با احکام جدید به آنها پاداش دهد.
پاداش وزیر برای متخلفان HSE
ميزنفت/ وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شب گذشته در سیمای جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند تا به موضوع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی بپردازند؛ حال اینکه خانم مرضیه شاهدایی در کجای این ماجرا قرار داشته است سوالی است که پاسخ به آن نیاز به چندها توجیه دارد. از روز چهارشنبه تا نخستین ساعات روز شنبه - 2 صبح - که کل حادثه طول کشید٬ منطقه ماهشهر  کمتر از 12 ساعت شاهد حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

او از روز چهارشنبه در محل حادثه نبود تا ظهر جمعه و حالا از ماجرا چه اطلاعات دقیقی دارد٬ سوالی است که در پاسخ های او نیز می شد ضعف را مشاهده کرد. وزیر نفت هم دیشب به دو نکته مهم اشاره کرد که در تناقض کامل با صحبت های پیشین او بود.

زنگنه پس از حضور شبانه در محل حادثه گفت اینجا فرمانده ندارد و این یک ضعف است؛ کمیته بحران تشکیل دادیم و فرمانده برای آن انتخاب کردیم. او اما دیشب گفت وقتی به ماهشهر رسیدم دیدم گروهی از با تجربه های حوادث دور هم جمع شدند و فرمانده ای را انتخاب کردند که من هم پذیرفتم و قرار شد با همان تیم٬ بحران را شکست دهیم. حالا پرسش اینجاست بالاخره ماهشهر فرمانده داشت یا خیر و غرض از اظهار نظر نخست چه بود؟!

او در بخش دیگری از صحبت های خود به برخورد با متخلفان حوزه HSE نیز می پردازد و می گوید با آنها برخورد جدی می کنیم  که باورش کمی سخت است؛ او به برخورد با متخلفان اشاره می کند اما حکم محکومیت یکی از متخلفان آتش سوری ساختمان عسلویه را اجرا نمی کند. اجرای آن به کنار٬ حکم جدید وزارت نفت برای این متخلف از عجایب روزگار است که نشان می دهد اصولا وزارت نفت و شخص وزیر نفت هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهند و فقط در حد شعار است.

آتش سوزی مخازن خارگ چگونه مهار شد؟ در فاز ۱۴ چه کسی پاسخگوی خانواده هاست؟ در پالایش نفت شازند آیا با کسی برخورد شد؟ سوالاتی از این دست بسیار است ولی وزیر نفت بار دیگر نشان داد این مسائل تنها در حد کلام است و بس وگرنه باید مدیران متخلف را برکنار کند و نه با احکام جدید به آنها پاداش دهد!

قانون مدیری را مجکوم کرده است اما با دهن کجی به قانون به کار خود ادامه می دهد و دست آخر هم که هیچ.
 
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 13886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


جهانگیر خلیلی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
احترامآ در مورد آتش سوزی مخازن خارک سوال نمودید لازم بذکر است به اطلاع برسانیم با درایت و شجاعت کارکنان خدوم و مدیریت بسیجی شرکت بحمد الله و به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی حادثه مذکور در کمترین زمان ممکن مهار و کنترل گردید لذا به قول معروف ( بد نگویید به مهتاب اگر تب دارید)
Germany
در ماهشهر مقصر تکه پرتاب شده از برجی بود که در ابتده آتش گرفته ، در فاز 14 آتش گرفتن چسب لوله های غیر فلزی بود که باعث خفگی و جان باختن چند نفر از کارکنان شد ، در حادثه پایه سکوی فاز 13مقر کشتی بود که برخورد کرد ،در مخازن خارگ که خسارت وارد شد به تاسیسات و حداقل یک مخزن از سرویس عملیاتی خارج شد مقصر رعدو برق بود ، در ساختمان منطقه ویژه عسلویه مقصر خود آتش بود که ساختمان رو سوزاند و در پالایشگاهها هم مقصر تاسیسات بودند . به هر حال مقصرها معلوم هستند . مدیران محترم و زحمتکش مستدام باشند.
محمد جواد موسوی
Romania
با سلام خدمت سردبیر محترم عصر نفت بنده مطالب شما را پیگیری می کنم ودر خصوص اتش سوزی دراثر رعدو برق در مخازن جزیره خارک باید به اطلاع برسانم اطفاء اتش 5 مخزن پر از نفت خام در کمتراز 45 دقیقه در هیچ کجای دنیا ثبت نشده نجات میلیونها دلار در این زمان کم بیشتر به معجزه شبیه است من شاهد این دلاور مردیهای کارکنان شرکت پایانه نفتی ایران بوده ام جهت اطلاع حضرتعالی در سال 2012 در جهان 52 اتش سوزی در اثر صاعقه رخ داد که کمتر از 10 مورد ان موفق به کنترل شدندجناب سردبیر محترم اطمینان دارم اقایی که کارکنان نفت را زالو صفت خطاب کرده حتی در فاصله 100 متری مخازن تاب نمی اورد
رنگنه کمیسیون انرژی را تشکیل نشده قرق کرد به جز دو سه نفر باقی به امید های سپرده زنگنه شدن از همین الان / کمیسیون انرژی مجلس نهم شرف داشت