۰
۷
اندر حکایت یک اقدام ابهام برانگیز

نیشخندی به قانون و بخشنامه

در حالی که بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان٬ مدیران بازنشسته از 2 مرداد ما می بایست محل کار خود را ترک کنند و دیگر سمتی نداشته باشند٬ علی اکبر شعبانپور با صدور حکمی در همین روز٬ یکی از مدیران POGC را به عنوان جایگزین موقت یکی از بازنشستگان منصوب کرد.
نیشخندی به قانون و بخشنامه
به گزارش ميزنفت٬ شعبانپور در حکمی که برای فرخ علیخانی صادر کرده است٬  سرپرستی مدیریت تولید و عملیات نفت و گاز  و سرپرستی معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس را به او واگذار کرد! علیخانی همزمان وظایف رزاقی  را به عهده گرفت که به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سمت های خود کنار رفته است.

تا پیش از این تغییر و تحولات٬ مدیرعامل نفت و گاز پارس سه جانشین داشت که یک جانشین وی به دلیل بازنشستگی استعفا دهند تا علیخانی همزمان مسولیت های کلیدی که دو سمت آن جانشینی شعبانپور است را به عهده بگیرد.

نکته جالبتر اماحکمی است که شعبانپور دقیقا در روز 2 مرداد ماه صادر کرده است؛ روزی که به تاکید قانون و به استناد اظهار نظر مقام ارشد دیوان محاسبات و نظر اکثر کارشناسان  روز ممنوعیت حضور بازنشستگان بر مسندهای مدیریتی است. این اقدام در شرایطی مشکوک است که رزاقی یک هفته پیش از روز ممنوعیت حضور بازنشستگان در سمت های مدیریتی شرکت نفت و گاز پارس را ترک کرده بود و اگر قرار بود سرپرستی منصوب شود قطعا روزهای پایانی تیرماه فرصت مناسبی برای این کار بود اما شعبانپور ترجیح داد در روز ۲ مرداد ماه دست به حکم شود.



حال این پرسش ایجاد می شود که آیا چنین احکامی با توجه به ابهام قانونی حضور شعبانپور در نفت و گاز پارس٬ می توان برای این انتصاب اعتبار قانونی قائل بود یا خیر؟

همچنین این انتصاب در تعارض با دستورالعمل ممنوعیت انتصاب  مدیران پروازی  برای پستهای عملیاتی و واحدهای تولیدی است که نشان می دهد بخشنامه های وزیر نفت آنطور که باید مورد پذیرش باشد٬ از سوی مدیران زیرمجموعه رعایت  نمی شود.
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 14109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
جانشینی آقای رزاقی شایسته یکی از ژنرال های نفتی بی ادعا همچون بهروزی بود که بازرس فنی بی همتا در مناطق نفت خیز جنوب بود. واقعا نیرو های ارزشی کار بلد به حاشیه رانده شدن.
Iran, Islamic Republic of
دولتي كه با انتصاب زنگنه به وزارت نفت 54 ميليارد دلار در پرونده كرسنت به كشور ضرر زده است بدون احتساب اخذ تخفيف چند ميليارد دلاري تركيه ناشي از راي كرسنت فكر مي كنيد به قانون منع تصدي بازنشستگان وقعي مي نهد؟فعلاً بايستي ببينيد كه چه اقدامي خوشايند حلقه كرسنتي مي باشد،البته شعبانپور با اين كارها مي خواهد خودشو به سيستم تحميل نمايد و بگويد من هستم .
اين موضوع به نوعي به مبارزه طلبيدن نهادهاي نظارتي است كه شعبانپور آنها را وارد دوئل سياسي كرده و بايستي براي نظام اداري يه فاتحه درست و حسابي گرفته شود كه توان مقابله با متجاوزان به حقوق ملت را ندارد.
بعداً هم حتماً ديوان محاسبات و بازرسي و حراست مصاحبه مي كنند كه ما گفتيم ولي دولت و وزير مربوطه رعايت نكرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می گردد سایت شما با همکاری سایتهای دیگر فراخوانی برگزار نموده و طی آن کارکنان نفت بطور خودجوش نفرات بازنشسته در ادارات و شرکت هایشان را معرفی نموده تا لیستی جامع تهیه و به سازمانهای ذیربط ارسال گردد. زیرا تعداد بازنشسته ها خیلی بیشتر از این حرف ها بوده که با تحقق این امر و تهیه لیست جامع می توان بهتر نمود بکارگیری بازنشستگان را در صنعت نفت ارایه داد.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگر این کار را بکنند که دیگه مشکل بیکاری نداریم بعد باید دولت چکار بکنه.........
سعید
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی دلتون برای ما جوونها بسوزه که در بدترین شرایط مالی لیسانس - فوق لیسانس گرفتیم کوزه هم پیدا نمیشه تا........
جناب آقای مدیر درسته بچه خودت کار براش مهیا هست ولی خدایی فکر کن ما هم بچه های خودت هستیم
در ضمن فقط وزارت نفت نیست کل شرکتهای دولتی ، نیمه دولتی و خصوصی شده محل کار بازنشسته ها
ما هم خدایی داریم آقایون وزیر و مدیر
رسول ف
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده اگر این کار رو بکنند و همه را معرفی کنیم بعد مشکل بیکاری حل میشه
مگه کسی راغب هست که مشکل بیگاری حل بشه؟؟؟؟؟؟؟
رضا شریف باز نشسته
Iran, Islamic Republic of
فکرد میکنید با این کار وخروج چند صدنفر باز نشسته از مشاغل در دست کل معضل بیکاری این مملکت حل خواهد شد .همین بازنشستگان شاغل دارند خرج تحصیل فرزندان دانشجو ومحصل خود را تامین میکنند .هزینه های بالای زندگی به نحوی به گردن آنها است .