۰
۳

گزینه مدیرعاملی پیش از مشکین فام/عکس

به گفته منابع گاه٬ مسعود حسنی مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گزینه اصلی برای مدیرعاملی POGC بود که با اصرار منوچهری٬ مشکین فام به مدیریت نفت و گاز پارس رسید.
گزینه مدیرعاملی پیش از مشکین فام/عکس
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 14974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
این اصل ساده ای است در مدیریت طرح که وقتی به آستانه راه اندازی می رسید یا پیشرفت طرح به بالای 80% می رسد باید استاد راه اندازی ها سوار کار بشود. و قبل از آن استاد مهندسی و فرایند. در خصوص پارس جنوبی و pogc داستان کاملا برعکس شد ( البته امثال آقای شعبان پور در همان طبقه راه انداز شاید نمره قبولی می گرفتند) و خوب از دن کیشوت معرکه غیر از این انتظار نمی رفت.
WANTED!
Iran, Islamic Republic of
خدمت "حسن" آقای محترم عرض کنم که مدیریت شرکت بزرگی مانند POGC (که بیش از 50% بودجه وزراتخانه در آن سرازیر شده و ده ها میلیارد دلار در آن هزینه شده و میشود) به کسی فراتر از شعبانپور و شعبانپورها نیاز داشته و دارد. کسی که لااقل سابقه وزارت داشته باشد تا بر مسند مدیریت این شرکت بنشیند. باید ارتباطات و اعتبار قوی لااقل در داخل داشته باشد تا تصمیمات مؤثری بگیرد که منافع ملی را تضمین کند و مجریان و مدیران قوی و کارآمد را که سابقه مدیرعاملی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی داشته باشند را با خود به بدنه مجموعه تزریق کند تا از این گذر مدیران جوانتر در کنار آنها مشق مدیریت کنند. نه اینکه افراد با سابقه کم و بعضاً غیر مرتبط به مناسب بالا برسند و با سعی و خطا و سلیقه خود کسب تجربه کنند و تیشه به ریشه منابع و منافع ملی بزنند.
بله "حسن" آقا منم با شما موافقم، زمانیکه پیشرفت طرح به بالای 80% (البته قطعاً منظورتان رسیدن به مرحل پیش راه اندازی و راه اندازی است) رسید باید استاد راه اندازی ها سوار کار بشوند. بله! کسانی مثل شعبانپور و حسنی که کار مدیریت بهره برداری و نگهداری پالایشگاههای گاز را برعهده داشته و دارند در صورتی در شرکت بزرگ POGC مفید بوده و هستند که در مدیریت عملیات راه اندازی و تحویل و تحول پالایشگاهها (که در آن متبحر و متخصص شده اند و افراد کارآمدشان را میشناسند) مورد استفاده قرار میگرفتند.
از همه عزیزان خواهشمندم به این نکته توجه کنند فاز Construction و فاز Commissioning و فاز Operation تفاوتهای اساسی دارند و نفرات متخصص خود را نیاز دارد. اما با تفکرات و مدیریتهای غلط و بی برنامگی از توانمندیها و تخصص نیروها به اشتباه استفاده میشود که نتایج و تبعات زیان آوری را تاکنون به دنبال داشته است.
متأسفانه سالهاست که نه مدیران عامل و نه مجریان طرحهای شرکت نفت و گاز پارس از قدرت و جذبه لازم در برابر پیمانکاران برخوردار نیستند و خواسته یا ناخواسته به کرنش در برابر زیاده خواهی های پیمانکاران داخلی گرفتارند که این آشفتگی و نابسامانی، تضعیف و انفعال مهندسان و پرسنل مجموعه را نیز به دنبال داشته است.
و از قحط الرجالی است که در این سیستم مدیران رده بالای پیمانکاران که تا دیروز زیردست مدیرعامل و مجری طرح POGC بودند، در عرض یک شب به مقام وزارت و مدیرعاملی نفت میرسند و بالادست مدیرعامل POGC میشوند و آن ها میشود که نباید بشود!
آشنا
Romania
نکته فراموش شده در مورد شرکتPOGC این است که این شرکت یک شرکت تولیدکننده گاز است و باید حساسیتهای مهندسی مخزن که بسیار اساسی و حیاتی است در آن لحاظ شود. عدم توجه به این مهم ،این مخزن بزرگ را در آستانه یک فاجعه قرار میدهد.