۰

توطئه امریکا بر علیه طرح اخیر اوپک؟

در حالی که بازار نفت با افزایش مازاد عرضه مواجه است و رقم آن در بیشترین میزان فصلی خود در سه دهه گذشته قرار دارد شرکت های نفتی آمریکایی تعداد دکل های نفتی خود را افزایش داده اند.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بلومبرگ گزارش داد در حالی که بازار نفت با افزایش مازاد عرضه مواجه است و رقم آن در بیشترین میزان فصلی خود در سه دهه گذشته قرار دارد شرکت های نفتی آمریکایی تعداد دکل های نفتی خود را افزایش داده اند.

 تعداد دکل های نفتی آمریکا طی روزهای گذشته روندی افزایشی را داشته است، که به کاهش 0.7 درصدی قیمت نفت در بازار نیویورک طی روز جاری منجر شد.

 این در حالی است که روز جمعه نیز به عنوان آخرین روز کاری بازار نیویورک پیش از امروز قیمت نفت 0.2 درصد کاهش یافته بود.

 به گزارش موسسه بیکر هاگز، تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا طی روزهای گذشته برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته است.

 افزایش دکل های نفتی با افزایش تولید نفت آمریکا برای نخستین بار در 6 هفته گذشته همراه بوده است.

 از سوی دیگر بنا به اعلام شرکت ملی نفت لیبی تولید نفت این کشور نیز از 540 هزار بشکه در آخرین روز هفته گذشته به 560 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

 در کنار موارد فوق، ابهامات و عدم اطمینان موجود نسبت به توانایی اوپک در اجرای توافق کاهش تولید نفت خود، قیمت نفت را در محدوده 50 دلار  در هر بشکه نگهداشته است.

 قرار است کمیته ای از اوپک اواخر ماه جاری تشکیل جلسه داده و موانع و مشکلات موجود بر سر راه اجرای توافق از جمله سهم هر کشور از این کاهش را حل کنند.

 میشل مک کارتی، کارشناس بازار نفت در بازار CMC سیدنی، معتقد است قیمت نفت هم اکنون متزلزل بوده و بازگشت سریع آن به زیر 50 دلار نیز محتمل به نظر می رسد.

 وی تأکید کرد هم اکنون حمایت قیمتی از نفت وست تگزاس اینترمدیت  آمریکا در رقم 48 دلاری وجود دارد و در صورتی که این حمایت را نادیده بگیریم احتمال کاهش قیمت این نفت تا 45 دلار نیز وجود دارد.

 به گزارش بیکر هاگز، تعداد دکل های نفتی آمریکا در هفته گذشته با 4 عدد افزایش نسبت به 432 دکل هفته قبل از آن به 436 عدد رسیده است که از ماه ژوئن تا کنون 100 دکل به تعداد دکل های فعال نفتی آمریکا افزوده شده است.


منبع : دانشجو
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 15199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *