۰
۳۹
ميزنفت منتشر می کند:

ماجرای نخبه شدن ساختگی یک مدیر نفتی+سند

در کم اعتبار بودن این کنفرانس تردیدی نیست ولی موضوع مهم تر این است که در جنب همین کنفرانس بی اعتبار٬ پنلی با موضوع«جواهرات جهان اسلام» توسط یک نشریه به نام OIC TODAY در کوالالامپور برگزارمی شود که بعنوان یک برنامه جانبی معرفی می شود و بی اعتبار تر از اصل کنفرانس است.
مهدی یوسفی - عصر نفت
مهدی یوسفی - عصر نفت
ميزنفت/ سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در حالی رسانه ها را به پوشش خبر جالب انتخاب مهدی یوسفی به عنوان یکی از 8 نخبه اقتصادی جهان اسلام توصیه می کند که بررسی های ميزنفت نشان می دهد چنین خبری فاقد هر گونه استناد علمی و واقعیتی است.

هفته گذشته بود که خبری دربرخی رسانه های ایران منتشر شد که بر اساس آن٬ مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در هفتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام جزو 8 نخبه اقتصادی جهان اسلام قرار گرفته است و جایزه خود را از وزیر دارایی مالزی دریافت کرده است. این خبر به سرعت در برخی رسانه های نفتی داخلی نیز منتشر شد در حالی که در هیچ سایت معتبر خارجی و سایت مجله OIC TODAY نیز چنین خبری یافت نشد؛ اما اصل این جریان چیست؟

کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام هفت دوره است که برگزار می شود٬ کنفرانسی تجاری و نه علمی که شرکت کنندگان آن با پرداخت چند هزار دلار در آن شرکت می کنند که اغلب فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان را شامل می شود و کمتر چهره دولتی در آن حضور دارد.
 
 *تعرفه های حضور در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام
*تعرفه های حضور در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام

در کم اعتبار بودن این کنفرانس تردیدی نیست ولی موضوع مهم تر این است که در جنب همین کنفرانس بی اعتبار٬ پنلی با موضوع«جواهرات جهان اسلام» توسط یک نشریه به نام OIC TODAY در کوالالامپور برگزارمی شود که بعنوان یک برنامه جانبی معرفی می شود و بی اعتبار تر از اصل کنفرانس است.

نکته جالب تر٬ فعالیت اصلی این نشریه پولی است٬ او درباره خود می نویسد:« OIC TODAY نشریه ای است که در حوزه توریسم و تجارت فعال است.» در سایت این نشریه مطلب ویژه ای به نقل از شیرین عبادی منتشر شده است که در نوع خود قابل تامل است. حال با این توضیحات٬ مهدی یوسفی به دلیل سخنرانی چند دقیقه ای در یک پنل برگزار شده توسط این نشریه آنهم در حاشیه یک کنفرانس کم اهمیت٬ به عنوان نخبه اقتصادی مطرح می شود و جایزه هم می گیرد!

*سخنرانان پنل نشریه OIC TODAY
*سخنرانان پنل نشریه OIC TODAY

 مهدی یوسفی تنها در این پنل دقایقی به سخنرانی می پردازد و پس از پایان این پنل هدایایی به اعضای آن اهدا می شود که یکی از آنها تندیسی از برج پتروناس مالزی است.آنطور که در سایت OIC TODAY آمده است در این پنل به موضوعات مهمی پرداخته شده است که ارتباط خاصی و مستقیمی با وظایف و ماموریت های مهدی یوسفی و سازمان متبوع وی ندارد.

برنامه پنلی که یوسفی درآن به سخنرانی پرداخت
*برنامه پنلی که یوسفی در آن به سخنرانی پرداخت

 البته برای حرارت دادن به این موضوع عنوان می شود که وزیر دارایی مالزی این جایزه را اهدا کرده است در شرایطی که به نوشته رسانه های مالزیایی٬ وزیر دارایی این کشور به عنوان میهمان ویژه در این کنفرانس شرکت کرده است. این رسانه ها برای معتبر کردن همایش برگزار شده٬ روی این مهم مانور بزرگی داده اند که نشاندهنده کم اهمیت بودن آن است.

برخی رسانه ها عنوان می کنند جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام توسط مجله OIC Today به خاطر تلاش افراد در نوآوری،موفقیت و بهتر کردن اقتصاد جهانی اسلامی اهدا می شود.این جایزه سمبل فعالان اقتصاد اسلامی است که با خود ثروت و دارایی به کمک هوش و تلاش و مشارکت بی شائبه شان به همراه  می آورند. اگر بخواهیم چنین مفهومی را درست بدانیم سوال اساسی اینجا ایجاد می شود که مهدی یوسفی در چه بخشی از این معادله قرار می گیرد؟ یوسفی یک مدیر دولتی است که هیچ سنخیتی با کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصاد ندارد.

تاکید می شود در هیچ رسانه خارجی و سایت این نشریه هیچ نشانی از اهدای جایزه نخبگی دیده نمی شود ولی برخی رسانه های ایرانی اهدای نماد مالزی٬ به عنوان جایزه نخبگی در سطح جهان اسلام آنهم از سوی یک نشریه تجاری معرفی می شود!

البته مشخص نیست حضور یوسفی در پنلی که اعضای آن از فعالان بخش خصوصی و چهره های دانشگاهی هستند چیست و او دارای چه عملکردی در حوزه کارآفرینی است که در آن شرکت کرده است؛ در حالی که هنوز ماجرای آتش سوزی برج عسلویه روشن نشده است اطلاق واژه «نخبه» به مدیری دولتی که هیچ سندی از آن یافت نمی شود٬ موجب شگفتی همگان شده است.

ماجرای نخبگی مهدی یوسفی و تندیسی که به وی اهدا شده است شباهت بسیاری به ماجرای دریافت نشان شوالیه ای است که علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران مدعی شده بود آنرا دریافت کرده است که پس از چند روز مشخص شد این نشان٬ یک نشان ساختگی و فاقد اعتبار است.

بنظر می رسد مدیران وزارت نفت بجای خبرسازی و قهرمان پروری از خود در همایش هایی که فاقد اعتبار علمی است٬ روی حوزه فعالیت خود بیشتر متمرکز شوند و بجای سفر به کشورهای مختلف برای کسب عناوین بی ارزش٬ افزایش بهره وری در امور جاری را در دستور کار قرار دهند. نخبگان اقتصای در کشور به قدری هستند که نوبت به یک مدیر دولتی نرسد.

ميزنفت آمادگی انتشار توضیحات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس را دارد.
شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 15255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


عسلویه
Iran, Islamic Republic of
واقعاًگزارش خارق العاده‌‍ ای بود همه چیز تکمیل کردید و به درستی اطلاع رسانی شده مخصوصاًشباهتش با ماجرای شوالیه
Germany
وضعیت عسلویه ومردمش و کوچه ها و خیابانهاش و کارگرانی که حقوقشون چند عقب افتاده و . .. حق هم دارند به هزینه بیت المال پول هواپیما و هتل و... بروند مالزی و جایزه بگیرند !!!
کجایید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
کحایید ... ؟؟؟
آقا داماد
ایشون یکی از قهرمانان صنعت نفت هستند :: بخصوص در موضوع آتش سوزی ساختمان منطقه وِیژه عسلویه شاهد بودیم !!!! خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
عملكرد همه چيز را نشان مي دهد
اگر كسي نخبه اقتصادي مي شود آنقدر تاثيرش بالاست كه از عوام تا خواص متوجه آن مي شوند
ولي در خصوص ايشان و منطقه ويژه قضاوت با متخصصان نفت
رضا
Malaysia
مراسمی که در اون سفیر کشورمان و سفیره ده دوازده کشور دیگه و وزیر تجارت مالزی و یکی از وزرای امارات و کلی چهره اقتصادی توش هستند حتما همانطور که شما می گید الکیه و همه رسانه ها اشتباه کردند جز شما :-) سه سال پیش اسدالله عسگراولادی این جایزه را گرفت، دوسال پیش ژائله مدیرعامل شیرین عسل و پارسال هم سلیمانی مدیرعامل کاله و همه اینا کشکه و شما درست می گید :-)
البته که لابد این رو منتشر نمی کنید.
Iran, Islamic Republic of
باباجون خودت که جواب خودتو دادی.... همه اینهایی که اسم بردی خصصوی ان و کارآفرین. یوسفی با اینا قابل مقایسه است؟ کلا یه پنل بوده که این بنده خدا رفته صحبت کرده و اصلا اعتباری نداره که اگه داشت 4 تا خبر ازش پیدا می شد. از این همایش ها زیاده فقط کافیه پول بدی و بری مقام بیاری
Iran, Islamic Republic of
آقا رضا میشه بگین دقیقاً ایشون شرکتشون چی تولید میکنن یا چند تا مقاله وقت دارن بنویسن و یا سود شرکت تحت مدیریت آقای نخبه چقدره؟؟!!!
شایدم نخبگی جدیداً معیارهاش عوض شده ما نمیدنیم.
Iran, Islamic Republic of
امان از دست حسادت ها
كارمند منطقه ويزه
Iran, Islamic Republic of
حالا يوسفي سخنراني كرده شماها جرا اينقدر ناراحتيد واقعا خوش درخشيده ديكه ان شا الله نوبت شماها هم برسه حسادت نكنيد حسادت براي سلامتيتون بده
علی
Iran, Islamic Republic of
کاش به جای این کارهاااا
ماجرای آتش سوزی ساختمان مرکزی در منطقه ویژه و سوختن اسناد رو مدیریت می کردن...
متاسفم برای چنین مدیران ....
كارمند منطقه ويزه
Iran, Islamic Republic of
اين كار دشمنانش بوده ربطي به ايشان نداشته
احمد
Iran, Islamic Republic of
چشمت کور
حسن
Germany
واقعا وضعیت عجیبیه! عده ای در این مملکت مدیر شده اند که غیر از تبلیغات به چیز دیگری اعتقاد ندارند!! واقعا مدیران بالاسری این فرد از جمله آقای زنگنه که خود را ژنرال، شیخ الوزرا و هیات علمی دانشگاه تهران با مدرک لیسانس عمران و ....میداند با ایشان چه برخوردی کردند وقتی که ساختمان صد میلیاردی رو یکشبه دود کرد فرستاد هوا!غیر از اینکه در دهن کجی آشکار به پرسنل، همان سال ایشان مدیر نمونه شدند!!!
آیا درست است که افراد اینچنینی با رابطه های خاص و سرمایه ملت اینگونه ....!! اخیرا ساختمان سوخته منطقه ويژه که نماد مدیریت ایشان است را با برزنت پوشانده اند که احتمالا مربوط به بازدید هیات داوران اعزامی همین مسابقه از عسلویست!! اگر واقعا آقای زنگنه بفکر صرفه جویی اقتصادی است همین امروز دستور دهند که مشخص گردد هزینه نخبه اقتصادی شدن این فرد چقدر از جیب چه کسی آب خورده است ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
این بهترین گزارشی بود که تو این چند وقت از شما دیدم، انتشار این خبر واقعا جزو تلخ ترین طنز تاریخ کشور ماست. مدیری که خودش و همگروهیاش هیچ اقدامی تاکنون در راستای منافع کشور انجام ندادند و هر کاری کردند فقط برای منافع خودشون بوده. خدایا فقط میتونیم تو این احوال به تو پناه ببریم
Germany
از بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات درخواست میکنیم بررسی کنند هزینه های این سفر از جیب بیت المال پرداخت شده باش برگردانند .
كتايون
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حتما اين كار را انجام بدهند كه ثابت بشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
بترکه چشم حسود
رضا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشان نه تنها نخبه نیست بلاک یکی از ...های به نام نفت می باشد
بومی عسلویه
Iran, Islamic Republic of
ایشان از جمله مدیرانی میباشد که بسیار خلاق و صاحب ایده در مدیریت و همچنین تعامل سازنده عالی با مجموعه پیرامونی داشته ، چرا اجازه نمی دهید یک مدیر خلاق و مجرب جوان به استراتژی سازمان جذب سرمایه گزار داخلی و خارجی دست یابد که این خود باعث اشتغال زایی پایدار می شود
mohsen
گيرم كه اين جايزه واقعي يعني،‍ژنرالي كه حتي يه بشكه نفت توليد نداره و پشت هم بي تدبيري و رفيق بازي در رزمه كاريش هست آيا لايق اين جايزه هست؟؟؟ لذا خود اين موضوع برهاني بر تشريفاتي بودن جايزه هست. بنده به شخصه تنها حركتي كه از جناب يوسفي در اين چند سال ديدم، پوسترها و بنرهاي تبليغاتي هستن كه در تعريف و تمجيد شخص ايشان در جاي جاي عسلويه نصب ميشه و از خودشان تشكر ميكنند كه كلي منطقه متحول شده. .
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اين خبر كذب و مغرضانه نوشته شده است
ايشان به نمايندكي صنعت نفت و به دليل افزايش صادرات منطقه با توجه به تحريم ها شركت كرده اند و زحمات شركت نفت را نبايد. ناديده كرفت
نیما
United States
یوسفی؟ زحمت؟ نمایندگی؟ داداش بیخیااال
حسن
Iran, Islamic Republic of
مردم بي لياقتي هستيم يك نفر هم كه رفته ايران را مطرح كرده و موفق بوده مي زنيم تو سرش مي اريمش باييين
يك بوشهري
Iran, Islamic Republic of
يادم به جايزه اسكار اصغر فرهادي افتاد
Russian Federation
لطفا سازمان های نظارتی نحوه خرج کرد و مجوزهای سفر ایشان را بررسی کند
برو
Iran, Islamic Republic of
خدایا به تو پناه میبرم از شر...............که مدیران نالایق دارن انجام میدن
Iran, Islamic Republic of
چراهیچ کس نیست که ایناروجمعش کنه
ما
Iran, Islamic Republic of
اكر خودتان اين جايزه را برده بوديد جه انتظاري داشتيد ؟ باز هم مايل بوديد همجين صحبت هاي ناروايي در خصوص شما زده شود ؟؟؟
از انجاييكه در سطح بين الملل بوده و ايشان به نمايندكي از شركت نفت و مردم ايران حضور داشتند همكي بايد افتخار كنيم و كافيست خودتان را به جاي او بكذاريد
اختلافات شخصي را در اين مواقع لااقل كنار بكذاريم و از كوجك كردن و كم اهميت جلوه دادن زحمات ديكران دست برداريم و كافيست خودتان را به جاي او بكذاريد
اين جايزه برايند تلاش مجموعه صنعت نفت و كليه شركت هاي خصوصي و كاركنان مي باشد و اقاي يوسفي به نمايندكي از همه اين جايزه را دريافت كرده اند بس همكي بايد افتخار كنيم و كافيست خودتان را به جاي او بكذاريد
و كافيست خودتان را به جاي او بكذاريد
Oic today
Iran, Islamic Republic of
خب از نظر شما كه همايش غير معتبر است و ايشان هم بي بهره اند از هوش و تلاش و مشاركت و جايزه هم كه جايزه نيست هيجكدام مورد بسند و توجه شما نيست
ان شا الله شما ها خودتان برويد بهترش را دريافت كنيد
ما
Iran, Islamic Republic of
لطفا دست از كم اهميت دادن و كوجك شمردن دستاوردهاي ديكران برداريد و در نظر داشته باشيد ايشان به نمايندكي از مردم ايران در اين مراسم حضور داشته اند و بايد به ايشان افتخار كنيم و اختلافات شخصي را در مواقعي كه اسم ايران و ايراني در ميان است را كنار بكذاريم و بي تعصب قضاوت كنيم
تنها كافيست خودمان را به جاي ايشان بكذاريم ايا سزاست اينكونه برخورد شود
دست مريزاد
کارمند منطقه ویژه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا موقعی که خبر جایزه دادن ایشون رو شنیدم خیلی خندیدم چون از نزدیک با عملکرد ایشون اشنایی دارم هر کسی یکبار به منقه پارس در سالهای قبل از مدیریت ایشون امده باشه وبا وضعیت حالا مقایسه کنه براحتی میفهمه که مدیریت این اقا چطور پایتخت انرزی را به دهات انرزی تبدیل کرده حتی کمترین کار که توسعه رفاه شهری وایجاد فضای سبز بوده نه تنها کار جدیدی صورت نگرفته بلکه فضای سبز ودرختان نخل از قبل کاشته شده نیز خشک شدند رفع الودگی هوا وساخت تاسیسات درمانی و رفاهی هم خبری نیست این منطقه می توانست در خلیج نایبندش بهترین امکانات جذب توریست وسرمایه گذاران را میزبانی کند درحالیکه برای بازسازی ساختمان سوخته اش درمانده است حالا شما قضاوت کنید ایا جایزه به این مدیر خنده دار نیست؟!!!!
اسفند
Iran, Islamic Republic of
به كوري جشم دشمنان اسلام
بتركه جشم حسود
Iran, Islamic Republic of
چی بهت رسیده ابجی؟
اسفند
Iran, Islamic Republic of
هيج جي همشيره
شما جي از دست مي دهي براي جي مي سوزي
اسفند
Iran, Islamic Republic of
هيجي همشيره
تو جرا مي سوزي
Iran, Islamic Republic of
اگه این اقا مظهر اسلامه بذار بترکه
كارمند منطقه ويزه
Iran, Islamic Republic of
راجع به قابليت عصر نفت در شايعه براكني و خراب كردن جهره افراد و انتشاراكاذيب هم مقاله بنويسيد بحث جالبي مي شه
Iran, Islamic Republic of
دست مريزاد عصر ما.مطلب ارائه شده در خصوص آقاي يوسفي عين حقيقت مي باشد و ما كاركنان وزارت نفت در عسلويه از رياكاريهاي آقاي يوسفي خسته شديم.متاسفانه آقاي يوسفي بجاي پرداختن به شغل اصلي خودشان ،مدام بدنبال شوهاي تبليغاتي در سايت هاي خبري و ارائه گزارشهايي مي باشند كه به ايشان هيچگونه ارتباطي ندارد.مثلا ايشان مدام از آمارهاي توليد پتروشيمي ها و پالايشگاهاي گازي مستقر در عسلويه خبر مي دهند و طوري بيان مي كنند كه آمار توليد پتروشيمي و پالايشگاه گاز مربوط به ايشان مي باشد.درصورتيكه ايشان هيچگونه مداخله اي و يا حتي نظارتي قانونا بر توليدات گازي و پتروشيمي ندارند.
جا دارد مديران براي مردم كار كنند تا باقيات صالحاتي از اين دنيا با خود ببرند و دروغ ميز و صندلي را نخورند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
چشم نويسنده حسود اين مطلب كور