۱
۳۴
انتشار نامه ای از سوی کارکنان صنعت نفت

کارکنان نفت فدای چه می شوند؟

کارکنان نفت فدای چه می شوند؟
ميزنفت/ تعداد زیادی از کارکنان صنعت نفت در نامه ای دیگر به رئیس جمهور خواستار برطرف شدن مشکلات این قشر زحمتکش شدند. در این نامه آمده است:

ریاست محترم جمهور
جناب آقای دکتر روحانی
 
با سلام و احترام
بی مقدمه و بدون اطناب از تدابیر اتخاذ شده ی جنابعالی مبنی بر پذیرش استعفای سه تن از وزرای کابینه تان در ماه های پایانی دور اول ریاست شما بر قوه ی مجریه ی این مملکت صمیمانه تشکر و حمایت می کنیم. چرا که این سه وزرات خانه از مهمترین ارگان های تاثیر گذار در فضای کنونی جامعه ی ما می باشند.
اما رییس جمهور محترم ، آیا این روزها از حال سربازان خط مقدم جبهه ی اقتصادی دستگاه تحت مدیریتتان خبر دارید؟ آیا می دانید که رزمندگان بی منت صنعت نفت این مرز و بوم چند ماه است که به دنبال احقاق حق مسلمشان هستند؟ همان حقی که شما و مجلس محترم شورای اسلامی بر آن ها روا دانسته اید؟
- از اجرای قانون اختیارات وزارت نفت با شما سخن می گوییم که این روزها بررسی و اجرای آن در پیچ و خم های طولانی وزارتخانه ی مربوطه گیر کرده و انگار صدای ما به گوش هیچ یک از افراد آن تشکیلات ذیربط نمی رسد.

- از حذف یکباره چندین هزار سمت در رده ‌های مختلف شغلی در کلیه ی ارگانهای تابعه ی وزارت نفت با شما سخن می گوییم که بی هیچ توجیه خاصی کماکان ادامه دارد.

- از بالا بردن سن بازنشستگی از 60 سال به 65 سال و قابل ارتقاء به 70 سالگی با شما می گوییم که به دلایل نا معلوم تصویب و اجرایی گردید.

- از وخامت اوضاع روحی کارکنان جوان آن وزرات مبنی بر عدم تامین معیشتشان با شما حرف می زنیم که علی رغم  تحمل ساعات کار طولانی در شرایط سنگین و طاقت فرسا، دستمزدهایشان کفاف زندگی هایشان را نمی دهد.
 
آقای دکتر روحانی، با فرض اینکه حضور جناب آقای مهندس بیژن زنگنه و مدیریت کلان ایشان از جنبه ی پیشبرد اهداف دولت متبوع شما کاملا کارآمد و مفید بوده است اما نباید این واقعیت به دست فراموشی سپرده شود که این کارمندان شریف و خدوم صنعت وزین نفت هستند که نیل به اهداف والای نظام اسلامی در زمینه های اقتصادی را امکان پذیر می سازند و نادیده گرفتن مطالبات به حق این عزیزان نتیجه ای جز سرخوردگی و یاس را به دنبال نخواهد داشت.

اینک که پس از بارها نامه نگاری و ارسال درخواست از سوی کارکنان صنعت نفت ، با کمال تاسف شاهد آن هستیم گوش شنوایی جهت استماع مشکلات کارکنان وجود ندارد ، این موضوع ما را بر آن داشت آخرین عریضه را حضور ریاست محترم جمهور تقدیم نماییم و امید آن داریم از سوی آن مقام موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.مزید استحضار اینکه  کارکنان صنعت نفت به نشانه اعتراض به وضع موجود و همچنین اعلام عدم رضایت عملکرد وزیر محترم نفت ، به زودی تجمع صنفی برگزار خواهند نمود.  
 
 
           با احترام
از طرف جمع کثیری از کارکنان شاغل در صنعت نفت
 
 
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 15258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا یکی به داد ما برسه
Iran, Islamic Republic of
خواست همه کشور و نیز کارکنان شریف صنعت نفت ::

عزل بیژن زنگنه وزیر نفت و محاکمه وی در یک دادگاه به دلیل جرایم سنگین رشوه در قراردادهای ننگین کرسنت+توتال+استات اویل و....
رامین کوهی
Iran, Islamic Republic of
آه ما کارکنان نفت و خانواده هامون که جلوی آنها شرمنده شده ایم دامن زنگنه و ... رو می گیره ....
علی
Russian Federation
کارکنان صنعت نفت دارن قربانی سیاست های غلط آقای زنگنه در قبال نیروی انسانی میشن.
mahdi
Romania
باسلام
جناب آقای رییس جمهور محترم
واقعا جای بسی تاسف است که فردی مانند آقای زنگنه اینگونه وجه دولت حضرتعالی را خدشه دار می کند
چنانچه شما باز هم مصر به ادامه فعالیت ایشان هستید از خانواده نفت در انتخابات سال 96 هیچگونه انتظاری نداشته باشید.
با تشکر
کارمندان نفت
Romania
امیدوارم این اخرین نامه ما به رییس جمهور جهت رسیدگی به مشکلات این وزارت خونه باشد ، در غیر اینصورت ممکنه اخرین نامه ای باشد که اقای روحانی در مقام ریاست جمهور از طرف کارکنان شریف و زحمت کش نفت دریافت میکند!!
Iran, Islamic Republic of
تو توی رومانی کار میکنی برای شرکت نفت ایران؟خخخخخخخ
Germany
آیا هنوز به این دولت و وزیر نفتش امید دارید که به کارکنان نفت فکر کنند.
وقتیکه کارگزاران این وزارت افرادی مانند پاکنژاد و کاتوزیان هستند که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند و سازمان های تحت کنترلشان را به مرز نابودی رسانده اند.
انشاا.. که موفق باشید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
به امید حق تعالی تجمع عظیم کارکنان نفت جواب دندان شکنی به عزم جزم جناب زنگنه خواهد بود که کمر همت بستن صنعت ملی نفتو نابود کنن
اقای زنگنه جواب حق خوری هایتان را خواهید گرفت به زودی
به امید استعفا و خروج ابرومندانه شما از کابینه دولت
باشد که زحمتکشان ابن صنعت نفسی راحت در غیاب شما استنشاق کنند
Iran, Islamic Republic of
با سلام من مدافع بعضی سیاستهای وزارت نفت نیستم اما ما کارکنان باید حواسمان باشد بازیچه دست افراد خاص که اهداف سیاسی جریانهای مشخص را در نفت دنبال میکنند نشویم انها هدفهای سیاسی برای زمین گیر کردن دولت را دارند.یادمان نرود سالهای گذشته چه بر نفت گذشت .
غلام
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو تجمع میکنیم
Iran, Islamic Republic of
تو نفتی نیستی غلام.
همسر کارمند نفت
Iran, Islamic Republic of
دختر سه ساله من هر هواپیمایی را که تو آسمون می بینه تا یک ساعت باید گریه کنه و زنگ بزنه باباش در جزیره خارک . که بابا بیا منم ببر پیش خودت. آقای زنگنه و بقیه مدیران نفت آیا یک بار تو همچین موقعیتی قرار گرفتند ? ولاه آه ما خانواده ها ی کارکنان صنعت نفت روزی دامنگیر آقایون خواهد شد .
كارگر نفت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از كسي كه از جهاد مي پره نفت را 12 سال قبضه ميكنه ،انتظاري بجز اين نيست.سال 78 ما جلو وزارتخونه تجمع كرديم اون موقع هم ايشون وزير بود،حاظر نشد يك بار به حرف ما گوش بگيره.
وزارت نفت ارث باشه
نفتی بیچاره
Iran, Islamic Republic of
برو بابا دلت خوشه..هنوز نیومدی تو دمای 60 درجه تو گردو خاک دور از خونه با هزار نوع خطر و مواد سمی کارکنی تا بفهمی سیاسی بازی کی میکنه....
حسین
Romania
شما ظاهرا توی وزارت نفت کار نمیکنین اصلا آقای عزیز
حتی یه بچه پنج ساله هم اگر دو روز توی شرکت نفت کار کرده باشه متوجه قانون گریزی عجیب و غریب آقای وزیر پیر و مستبد نفت میشه.متاسفم که افرادی توی این مملکت وزیر میشن که محیط وزارتخونه مهمی مثل نفت رو تبدیل به یه جنگل کرده و خودشم شیر تصور میکنه.....این آقا حتی مصوبه ای رو که مجلس و دولت تصویب کرده رو اجرا نمیکنه.
حالا سوال من اینه که چرا وقتی همه از این جریان باخبرن کاری برای پرسنل زحمتکش نفت که به دور از تمام امکانات و به دور از خانواده و در بدترین شرایط روحی کار میکنن انجام نمیدن.کارکنای شرکت نفت یتیم شدن دوست عزیز و مورد بی مهری شدید دولتمردان قرار گرفتن.برین از کارکنان نفت سوال کنین تا سفره دلشون باز بشه.مطمئنم اگر شما کارمند شرکت نفت بودی و خدای ناکرده وقتی خبر بیماری یا فوت یا خبر جشن یکی از نزدیکان شما رو میدادن و شما بعداز سه روز یا چهار روز میرسیدی این چیزا رو تایپ نمیکردی.خدا خودش به داد بچه های شرکت نفت برسه
کارمند عسلویه
Iran, Islamic Republic of
جناب زنگنه از آخرت بترس. خداوند ...
آل اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
به والله بی قانونی در وزارت نفت بیداد می کند.
نامه به رییس جمهور هیچ فایده ای ندارد.
به رهبری پناه ببرید.
صادق
Iran, Islamic Republic of
.. به رهبری هم پناه بردیم قبلا...
کارمند پتروشیمی اراک
Germany
با سلام و تشکر از سایت همیشه همراه عصر نفت که صدای ما کارکنان مظلوم نفت را از طریق این رسانه به سمع و نظر مردم و مسئولین رسانده و می رساند .
قریب به دو سال و نیم است که به صورت مداوم به دنبال طرح مشکلات کارکنان نفتی شرکتهای واگذار شده و همچنین ارائه راه کارهای برون رفت از آن هستیم .
از استانداران شروع کردیم و به رهبری نیز ختم شد ، اما دریغ از رسیدگی مسئولین وزارت نفت ، چون تمام این مکاتبات به دفتر آقای زنگنه وزیر نفت منتهی می شود و ایشان هم تمام این نامه ها را بایگانی کرده و عین خیال مبارکشان هم نیست .
جناب زنگنه ، امیدواریم که بزودی همانگونه که دست خریداران شرکت پتروشیمی اصفهان که مفسدان اقتصادی بودند رو شد و با این عمل ثابت شد که نظارت وزارت نفت نیز وجود واقعی نداشته و یا اگرهم بر فرض محال بوده ، به نفع ایشان بوده ، پرده از اهمال کاری و خدای ناکرده سوء استفاده های مدیران ارشد شما که حق ما و بیت المال را پایمال کردند، هرچه زودتر برداشته شود و به قول شاعر :
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد . انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
آیا گوش شنوایی هست ارزشیابی کارکنانان به دستور نوبخت وبه حمایت زنگنه بعداز. یک قرن میخواهند حذف کنند ما افراد درحال بازنشستگی که هرکدام چندین. فرزند بیکار در خانه داریم. که حتی یکی جذب شرکت نشده خسارت زیادی خواهیم دید . سرمایه اسانی به نابودی می رود وپرسنل شرکت نفت تماشا کنند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
تجمع بهترین راهحلله.جواب میده
Iran, Islamic Republic of
یکی طفل دندان برآورده بود


پدر سر به فکرت فرو برده بود



که من نان و برگ از کجا آرمش؟


مروت نباشد که بگذارمش



چو بیچاره گفت این سخن، پیش جفت


نگر تا زن او را چه مردانه گفت:



مخور هول ابلیس تا جان دهد


همان کس که دندان دهد نان دهد



تواناست آخر خداوند روز


که روزی رساند، تو چندین مسوز



نگارندهٔ کودک اندر شکم


نویسنده عمر و روزی است هم



خداوندگاری که عبدی خرید


بدارد، فکیف آن که عبد آفرید



تو را نیست این تکیه بر کردگار


که مملوک را بر خداوندگار



شنیدی که در روزگار قدیم


شدی سنگ در دست ابدال سیم



نپنداری این قول معقول نیست


چو راضی شدی سیم و سنگت یکی است



چو طفل اندرون دارد از حرص پاک


چه مشتی زرش پیش همت چه خاک



خبر ده به درویش سلطان پرست


که سلطان ز درویش مسکین ترست



گدا را کند یک درم سیم سیر


فریدون به ملک عجم نیم سیر



نگهبانی ملک و دولت بلاست


گدا پادشاه است و نامش گداست



گدایی که بر خاطرش بند نیست


به از پادشاهی که خرسند نیست



بخسبند خوش روستایی و جفت


به ذوقی که سلطان در ایوان نخفت



اگر پادشاه است و گر پینه دوز


چو خفتند گردد شب هر دو روز



چو سیلاب خواب آمد و مرد برد


چه بر تخت سلطان، چه بر دشت کرد



چو بینی توانگر سر از کبر مست


برو شکر یزدان کن ای تنگدست



نداری بحمدالله آن دسترس


که برخیزد از دستت آزار کس
کارمند نفت
Germany
آقای زنگنه از ابتدایی که به وزارت نفت آمد سرمایه های انسانی را در اولویت آخر قرار داد. بعدش سمتها رو حذف کرد و صحبت از ۸۰ هزار کارمند مازاد رد صنعت نفت به میان آورد که البته نفر اول و دوم لیست خود ایشان و آقای پاک نژاد هستند. حالا هم بدنبال پولی کردن خدمات درمانی و نابود کردن ته مانده امتیازهای این مجموعه است. از ابتدا هم در مقابل هجمه های بعضی از افراطیون سکوت را پیشه نمود و بازی IPC و این اراجیف رو راه انداختند. حالا هم با این وضعی که درست کردن آنهایی که سن شان ۵۵ و بالاتره همه دارن فرارمی کنن. اون موقع میخوان جوانهای برومند این صنعت رو تا ۶۵ سالگی یا بیشتر نگه دارن! ضعیف ترین دوران صنعت نفت را شاهدیم. خدا از باعث و بانیش نگذره
علي
Iran, Islamic Republic of
آقاي زنگنه تا به كي مي خواهيد با اصرار و لجبازي به برنامه هاي تخريبي خود ادامه دهيد؟حق الناس چه مي شود؟
آيا مي فهميد كه با رها كردن پرسنل رسمي نفت در شركت هايي كه به بخش خصولتي واگذار شده اند و تاكيد شما بر ممنوعيت انتقال ايشان ،چه ظلمي در حق آنان و خانواده هايشان كرده ايد؟تا هر بلايي كه مي خواهند سر آنها بيايد؟
گاز
Iran, Islamic Republic of
ایشالا پای صندوق های رای نتیجه عملکرد این وزیرخدوم ! رو نشون میدیم
Iran, Islamic Republic of
بابا نامه برای ما احقاق حق نیست باید در وزارت اینقدر بشینیم. تا یکی به دادمون برسه..زندگی و خانواده همش فدای نفت شده. با هزار استرس کاری. الودگی مواد. گرد و غبار .گرما..... تو جامعه هم که کسی نمیدونه چه کاره ایم بخدا هرجا هم تو جامعه مراجعه میکنیم. انگار که یه انسان لا ابالی و بیکاره هستیم. از این مفید بودن و اینکه برا پیشرفت مملکتت زحمت میکشی .. حالت بهم میخوره.. چون کسی ارزش و احترامی برات قائل نیس. برا شغل های دیگه مردم و دولت احترام خاصی قائلند. از راننده تاکسی قشر زحمتکش بگیر تا معلم و پلیس و پرستار و همه و همه. فقط نفت هستش که با داشتن اقای زنگنه که همشیه زحمات کارکنان رو نادیده میگیره و تو جامعه هم کسی اصلا نمیدونه این سربازان بی نام چه کاره هستن و چه کار میکنند برا مملکتشون. متا سفم.
Iran, Islamic Republic of
سوال من از دوستان عزیزان چند در صد از شما وما بدور از هیاهو از اصل این ماجرا اطلاع داریم ایا نفت میخواهد به ازای خدمات مستقیم خودش مبلغی را ازپرسنل کم کند یا در مقابل خدماتی که از بیرون اخذ میگردد .خیلی وقتها متاسفانه ماها بر اساس دانستهای بسیار ناچیز قضاوت مینماییم.
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای روحانی اگر فکری به حال کارکنان نفت نکنی رای بزرگ کارکنان را از دست خواهی داد
احمد
جناب ریس جمهور باپیروزی شما در سال 92 همه خوشحال شدیم ولی با آمدن آقای زنکنه اکثر نفتیها سابقه کار با ایشان را داریم وکارشکنیهای ایشان را میدانیم با این وجود رای جامعه نفت را از دست خواهی داد ودر صورت عدم رسیدگی به مطالباتمان تجمع صنفی بزرگی خواهیم کرد.
روحانی مچکریم
فرزند انقلاب
Iran, Islamic Republic of
جناب زنگنه تا كي ميخواهيد مخالف قران و عترت عمل كنيد تا كي ميخواهيد حق الناس را پايمال كنيد .چطور شبها سر راحت بر زمين ميگذاري؟
و هم خودتان و هم من ميدانيم مشكل بزرگي كه اكنون گربانگير آن شدي از آه اين پرسنل زحمت كش و وفادار است .تا آهشان بيشتر نگرفته فكري به حال خودتان كنيد.
Iran, Islamic Republic of
در روز رای گیری جواب روحانی رو بدید
Iran, Islamic Republic of
وصف حال گروهبان ما است

یکی طفل دندان برآورده بود


پدر سر به فکرت فرو برده بود



که من نان و برگ از کجا آرمش؟


مروت نباشد که بگذارمش



چو بیچاره گفت این سخن، پیش جفت


نگر تا زن او را چه مردانه گفت:



مخور هول ابلیس تا جان دهد


همان کس که دندان دهد نان دهد



تواناست آخر خداوند روز


که روزی رساند، تو چندین مسوز



نگارندهٔ کودک اندر شکم


نویسنده عمر و روزی است هم



خداوندگاری که عبدی خرید


بدارد، فکیف آن که عبد آفرید



تو را نیست این تکیه بر کردگار


که مملوک را بر خداوندگار



شنیدی که در روزگار قدیم


شدی سنگ در دست ابدال سیم



نپنداری این قول معقول نیست


چو راضی شدی سیم و سنگت یکی است



چو طفل اندرون دارد از حرص پاک


چه مشتی زرش پیش همت چه خاک



خبر ده به درویش سلطان پرست


که سلطان ز درویش مسکین ترست



گدا را کند یک درم سیم سیر


فریدون به ملک عجم نیم سیر



نگهبانی ملک و دولت بلاست


گدا پادشاه است و نامش گداست



گدایی که بر خاطرش بند نیست


به از پادشاهی که خرسند نیست



بخسبند خوش روستایی و جفت


به ذوقی که سلطان در ایوان نخفت



اگر پادشاه است و گر پینه دوز


چو خفتند گردد شب هر دو روز



چو سیلاب خواب آمد و مرد برد


چه بر تخت سلطان، چه بر دشت کرد



چو بینی توانگر سر از کبر مست


برو شکر یزدان کن ای تنگدست



نداری بحمدالله آن دسترس


که برخیزد از دستت آزار کس