۰

تعداد دکل های حفاری کشورهای همسایه/نمودار

تعداد دکل های دولت های عربستان، امارات متحده عربی، کویت و قطر در دو دهه گذشته
تعداد دکل های دولت های عربستان، امارات متحده عربی، کویت و قطر در دو دهه گذشته- عصرنت
تعداد دکل های دولت های عربستان، امارات متحده عربی، کویت و قطر در دو دهه گذشته- عصرنت
به گزارش میز نفت، در حالی که کاهش شدید قیمت نفت موجب کاهش تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا شده است، عربستان سعودی در حال افزایش شمار دکل‌های حفاری نفتی و گازی خود است.فعالان و تحلیلگران صنعت نفت معتقدند که عربستان سعودی هم‌اکنون به دوران بعد از ارزانی قیمت نفت و زمانی که عرضه بار دیگر کاهش می‌یابد، می‌اندیشد.

در واقع عربستان سعودی تلاش دارد تا ظرفیت مازاد خود را که توانایی منحصر به فرد این کشور برای افزایش سریع تولید نفت خود در هر زمان است، همچنان حفظ کند.اما برای دستیابی به این هدف، عربستان سعودی مجبور است تا بیش از پیش حفاری‌های خود را افزایش دهد. زیرا این کشور در چهار سال گذشته برای جبران کمبود عرضه جهانی نفت، اقدام به افزایش کم‌سابقه تولید خود کرده بود.

«گری راس»، مدیر عامل موسسه مشاوره نفتی «پیرا» آمریکا در این باره گفت: سعودی‌ها شاید نگران آن هستند که سایر تولید کنندگان هزینه‌های مصرفی خود را به خاطر قیمت‌های پایین نفت کاهش دهند و تولید تولیدکنندگان غیر اوپک نیز کاهش یابد. همه ما می‌دانیم که وقوع اختلال در عرضه نفت غیرقابل پیش‌بینی، اما قطعی است.

راس افزود: افزایش دکل‌های حفاری نفتی عربستان در واقع پیغامی به صنعت نفت است که می‌گوید باید منطقی باشیم، ما در آینده نیاز به افزایش عرضه داریم.
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 15686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *