۰
۲

جزئیات یک توافق مهم در حفاری/ نقطه سازش خصوصی و دولتی

با تدبیر بزرگترين شركتهاي دولتي و خصوصي صنعت حفاری ایران جهت گسترش فعالیتهای عملیاتی و مشارکت های فیمابین در انجام پروژه های آتی و درخصوص انجام کلیه سرویسهای جانبی و خدمات فنی حفاری، انعقاد قرارداد پنج ساله خدمات فنی حفاری؛ ایجاد بستر های مناسب آموزشی؛ هم افزایی درخصوص تشکیل ستاد مدیریت بحران میان دو شرکت حفاری شمال و شرکت ملی حفاری ایران در دستور كار قرار مي گيرد .
گلپایگانی مدیرعامل شرکت حفاری شمال - عصرنفت
گلپایگانی مدیرعامل شرکت حفاری شمال - عصرنفت
به گزارش روابط عمومی شرکت حفاری شمال٬ در راستای گسترش همکاریهای مشترک عملیاتی صنعت حفاری کشور شرکت حفاری شمال میزبان معاونین و مدیران ارشد شرکت ملی حفاری ایران بود.

گلپایگانی مدیر عامل شرکت حفاری شمال ضمن دیدار با علیرضا لایجی معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران و با حضور مدیران ارشد طرفین در بخشهای مهندسی و خدمات فنی حفاری ، برگسترش همکاریهای فنی و مهندسی و عملیاتی و همچنین انجام کلیه سرویسهای جانبی و خدمات فنی حفاری در جهت كاهش هزينه هاي حفاري ، میان دو شرکت حفاری شمال و شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد.

با پيشنهاد گلپايگاني در این جلسه ، قرارداد پنج ساله در خصوص انجام كليه خدمات فنی حفاری منعقد مي شود و در قالب این توافق ، از این پس دو شرکت حفاری شمال و شرکت ملی حفاری ایران بصورت مشترک سرویسهای جانبی و خدمات فنی را به کارفرمایان شرکت ملی نفت ایران و همچنین کارفرمایان بین المللی و خارجی ارائه می کنند که در این راستا توافق دو شرکت برای اولین بار میان بزرگترین شرکتهای حفاری ایران بوقوع می پیوندد.

حمید رضا گلپایگانی مدیر عامل شرکت حفاری شمال ضمن پیشنهاد تشکیل ستاد مدیریت بحران در عرصه صنعت حفاری کشور عنوان کرد؛ آمادگی دائمی و آموزش مستمر نیروهای متخصص در این عرصه برای تمامی دستگاههای حفاری خشکی و دریایی از ضروریات عملیاتی است و تشکیل این ستاد و تیم ویژه مدیریت بحران  باعث می شود نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه نیز جزو پیشگامان مدیریت بحران صنعت حفاری باشیم.

همچنين وی تاکید کرد حضور و همراهی دو شرکت در انجام پروژه های آتی امر فرخنده ای است که باعث می شود، بتوانیم با اتکاء بر توان داخلی مهندسان و متخصصین صنعت حفاری کشور و با ايجاد هم افزايي، از حضور غیر ضروری شرکتهای خارجی و خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 15923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهرداد رحمتی
چرا دفاتر، انبارها، خودروها، ماشین آلات سبک و سنگین، نیروی انسانی و و و این دو شرکت در کیش را با تفاهمنامه حقوقی و معتبر ادغام نمی کنند؟
علی ر
Hong Kong
به ملی حفاری بگید، به جای این بلف ها،
بروند جرثقیل های دکل دریایی مدرس شون رو درست کنند،
که به خاطرش بیش از 15 روزه دکل و کار خوابیده !!!

تصور کنید، جرثقیل دکل قرقره ی 20+ تنی لوله مغزی رو از روی کشتی بر می داره،
چند متر که از عرشه ی کشتی فاصله می گیرند،
جرثقیل بار رو ول می کنه و بار می افته کف دریا. به خاطر عیب سیستم، ناخواسته جرثقیل wire رو slack off می کنه.
خوشبختانه کاپیتان کشتی، به محض بلند شدن بار، از زیر بار کنار می ره با توجه به سابقه بد جرثقیل دکل مدرس؛ و گر نه کشتی هم می رفت ته آب.

هر جای دنیا این اتفاق بیفته، پیمانکار حفاری رو با اُردنگی میندازند بیرون.

سحرهای حفاری شمال بهتر از این نیستند. دکل هایی با سه-چهار سال کارکرد، ولی وقتی نگاه شون می کنی، انگار بیست ساله ازشون کار کشیدند. Zero Maintainance