۰

سکوی F18 آماده نصب در میدان نفتی فروزان

سکوی نفتی f18 آماده نصب در میدان نفتی فروزان مشترک با عربستان است.
میدان نفتی فروزان - عصر نفت
میدان نفتی فروزان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مدیر کارخانه "ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم" گفت: این سکوی نفتی با توان متخصصان داخلی و با دو میلیون و 350 هزار نفر ساعت کار در مدت چهار سال در جزیره قشم ساخته شده است.

محمدرضا محمدی افزود: این سکو با هزینه 26 میلیون یوروساخته شده است و ساخت آن در داخل کشور50 درصد صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

وی گفت: سکوی f18 با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا ساخته شده است که مجهز به کابلهای نوری و خطوط لوله زیر دریایی و دوربینهای مدار بسته است.

مدیر کارخانه "ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم" گفت: با استفاده از تجهیزات کنترلی نصب شده بر روی سکو و ارتباط آن با سکوی اصلی فروزان، عملیات استخراج و انتقال نفت به صورت خودکار و بدون حضور نیروی انسانی صورت می گیرد.

مدیر کارخانه "ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم" گفت: این سکو دارای ظرفیت 12 حلقه چاه است که در مرحله نخست با حفاری 8 حلقه چاه، گنجایش استحصال 12 هزار بشکه نفت را خواهد داشت.
محمدرضا محمدی افزود: جکت سکو نفتی F18 با هزار و 200 تُن وزن ،با ارتفاع 56 متر در عمق 50 متری خلیج فارس نصب خواهد شد.

وی گفت:همچنین ارتفاع عرشه این سکو 15 متر با وزن 800 تُن است که مجهز به سیستم ناوبری پیشرفته برای فرود بالگرد است.

مدیر کارخانه ساخت تاسیسات فراساحلی قشم افزود: سکوی F18 در نیمه نخست سال آینده، در 2 کیلومتری مجتمع سکوهای میدان نفتی فروزان در 110 کیلومتری جزیره خارک نصب می شود.

کارخانه تولیدات سازه های دریایی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی در زمینی به مساحت 49 هزار متر مربع در شهرک صنعتی کاوه در 25 کیلومتری شهر قشم قرار دارد.



منبع : صدا و سیما
سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 16798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *