۰

خواسته بزرگ بی پی

مدیر اجرایی شرکت نفتی «بی پی» گفت این شرکت در نظر دارد قرارداد خود با جمهوری آذربایجان درباره نفت خزر را تا سال 2050 تمدید کند.
بی پی - عصر نفت
بی پی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، روبرت دادلی، مدیر اجرایی شرکت نفتی انگلیسی «بی پی» ( بریتیش پترولیوم) گفت جمهوری آذربایجان برای این شرکت اهمیت فراوانی دارد و بی پی در نظر دارد قرارداد خود با جمهوری آذربایجان درباره نفت خزر را تا سال 2050 تمدید کند.

 روبرت دادلی گفت: «جمهوری آذربایجان به چند سبب برای بی پی اهمیت دارد. ما از طرف تمامی شرکایمان، نامه درخواست تمدید فعالیت در حوزه «آذری - چراغ - گونشلی» در خزر را امضاء کرده ایم که تمدید فعالیت در این حوزه را تا سال 2050 درنظر دارد.»

روبرت دادلی افزود: «دومین علت نیز این است که طرح گازی «شاهدنیز» خزر، جلوتراز برنامه کاری در حال اجراست و (گاز) از طریق ترکیه به یونان خواهد رسید. هم اکنون برای اجرای این طرح، از مخارج در نظر گرفته شده در بودجه نیز کمتر هزینه می شود و این نیز  بر روندهای اقتصادی تاثیر مهمی می گذارد.»

دادلی افزود: «بی پی در زمینه اکتشافات نفتی در حوزه خزر کارهای بزرگی انجام می دهد. اطمینان دارم که تمدید 25 ساله قرارداد در حوزه آذری-چراغ- گونشلی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.»


منبع : باشگاه خبرنگاران
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 17177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *