۰

صادرات دیزل چین افزایش یافت

آمار گمرکی نشان داد: صادرات دیزل چین در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته، در حالی که میزان واردات گاز طبیعی مایع رشد کرده است.
چین - عصر نفت
چین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد صادرات دیزل ۱۹ درصد در ژوئن رشد کرد و به ۱.۳۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۱.۲۳ میلیون تن در ماه مه افزایش داشت اما کمتر از رکورد ۱.۹۱ میلیون تن در آوریل بود.

صادرات بنزین به ۷۷۰ هزار تن رسید که ۳۰ درصد نسبت به رکورد ۱.۱ میلیون تن در ژوئن سال گذشته افزایش داشت، اما در مقایسه با ۶۳۹ هزار و ۷۹۹ تن در ماه مه افزایش داشت.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که پیش از این گزارش‌های رسمی نشان داده‌اند در حالی که غول‌های نفتی دولتی آماده می‌شوند اقدامات قابل توجهی را برای کاهش تولید در طول فصل تعطیلات تابستان انجام دهند، پالایشگاه‌های نفت چین تولید در ماه میلادی گذشته را افزایش داده و به دومین رکورد بالا رساندند.

صادرات ماهانه بالا به افزایش چشمگیر عرضه در نیمه اول سال منجر شده و نگرانی‌هایی را نسبت به مشارکت چین در اشباع عرضه سوخت تشدید کرده، زیرا پالایشگاه‌های چینی فرآورده‌های بیشتری مانند بنزین و دیزل را نسبت به میزانی که بازار می‌تواند جذب کند، تولید می‌کنند.

صادرات دیزل چین در شش ماه نخست سال میلادی جاری  ۲۱ درصد رشد کرد که به ۷.۹۷ میلیون تن رسید. چین در اواخر سال ۲۰۱۶ به صادر کننده بزرگ فرآورده‌های نفتی تبدیل شد.

براساس گزارش رویترز، واردات گاز طبیعی مایع به چین در ژوئن ۳۸.۶ درصد رشد کرد و به ۳.۰۴ میلیون تن رسید.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 18364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *