۰

زنگنه: پاکستان جواب مشخصی ندارد

وزیر نفت گفت: مشکل ما برای حضور در بخش گاز پاکستان، این است که این کشور درباره این که چگونه می خواهد در برابر قرارداد معتبر صادرات گاز ایران به پاکستان رفتار کند، جواب مشخصی ندارد.
بیژن زنگنه - عصر نفت
بیژن زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان پس از دیدار با میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان اظهار داشت: شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL) در برخی از زمینه‌های انرژی علاقمند به فعالیت در ایران است و ایران نیز آمادگی خود را برای فعالیت شرکت‌های مجارستانی در پروژه‌های نفتی اعلام کرده است.

وی افزود: حضور در بخش گاز  پاکستان و سوآپ نفت خزر بعنوان پروژه‌های مورد علاقه مجارستان در همکاری با ایران است.

وزیر نفت با بیان اینکه "مجارستان تجربه فعالیت در بخش گاز پاکستان اعم از اکتشاف و تولید را دارد و سال‌ها در این کشور فعالیت داشته"، گفت: مشکل ما برای حضور در بخش گاز پاکستان، این است که این کشور درباره این که چگونه می خواهد در برابر قرارداد معتبر صادرات گاز ایران به پاکستان رفتار کند، جواب مشخصی ندارد.

وی ادامه داد: ایران برای همکاری با مجارستان آماده است اما ضروری است درباره جزئیات این همکاری مذاکرات بیشتری میان شرکت‌های 2 کشور انجام شود.

زنگنه با بیان اینکه "شرکت‌های مجارستانی همچنین برای خرید نفت از ایران ابراز علاقه کرده‎اند"، گفت: شرکت نفت و گاز مجارستان تاکنون یک محموله نفت از ایران خریداری کرده است و علاقمند به مطالعه در بخش‌های محدودی از بالادست صنعت نفت هستند.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 19720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *