۰

آغاز سال جدید با افزایش قیمت بنزین

دولت پاکستان اعلام کرد قیمت سوخت در سال 2018 را افزایش می‌دهد و قیمت آن با افزایش 4.06 روپیه ای در هر لیتر از 77.47 به 81.53 روپیه خواهد رسید.
آغاز سال جدید با افزایش قیمت بنزین
به گزارش میز نفت٬  دولت پاکستان اعلام کرد قیمت سوخت در سال 2018  را افزایش می‌دهد و قیمت بنزین با افزایش 4.06 روپیه ای در هر لیتر( 5.2 درصد) از 77.47 به 81.53 روپیه افزایش خواهد یافت.

«مفتاح اسماعیل» مشاور امور اقتصادی نخست وزیر پاکستان با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد قیمت سوخت در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش داون، وی افزود نخست وزیر به درخواست نهاد قانون‌گذاری تعیین نفت و گاز(اوگرا) با افزایش قیمت سوخت موافقت کرده است.مفتاح اسماعیل با دفاع از دولت برای افزایش قیمت سوخت اظهار داشت: قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته با این وجود قیمت بنزین در پاکستان نسبت به بنگلادش، هند و ترکیه ارزان‌تر است.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت سوخت در پاکستان ساعت 12 شب روز یکم ژوئن 2018 اجرایی می‌شود. از چند ماه پیش قیمت سوخت در پاکستان 3 بار و هر بار حدود 4 روپیه افزایش یافته است.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت دلار و سوخت قیمت تمامی اجناس را در پاکستان افزایش می دهد

در بیانیه بانک جهانی ضمن اشاره به ناکامی های دولت پاکستان برای پرداخت بدهی های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد این کشور، پیش بینی شده است که میزان تورم و گرانی در پاکستان در سال 2018 به 6 درصد افزایش یابد.

میزان تورم در کشور پاکستان در ماه اکتبر 2017 - 3.9 درصد و معدل تورم در این کشور 5 درصد می باشد.
در آمار بانک جهانی آمده است: بر اساس شاخص های آماری، میزان نرخ رشد اقتصادی پاکستان در سال 2018 میلادی تغییری نکرده و 5.5 درصد خواهد بود.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 19961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *