۰

رشد هفتگی نفت پس از ثبت رکورد 71 دلار

قیمت نفت پس از این‌که رکورد بالای جدیدی را به ثبت رساند روز جمعه با افزایش قیمت بسته شد و تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار رشد هفتگی را به ثبت رساند.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش، در ۷۰.۵۲ دلار در هر بشکه بسته شد، در حالی که ابتدای معاملات تا رکورد ۷۰.۸۳ دلار پیش رفته بود. قیمت برنت روز پنج‌شنبه تا رکورد بالای ۷۱.۲۸ دلار که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ بود، صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۳ سنت یا حدود یک درصد افزایش، در ۶۶.۱۴ دلار در هر بشکه بسته شد. قیمت پایه نفت آمریکا روز پنج‌شنبه به ۶۶.۶۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.

برنت حدود ۲.۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۴.۳ درصد رشد هفتگی نشان داد.

به گفته مایک سابو، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز"، از نظر فنی نفت اندکی وضعیت بیش‌ خرید پیدا کرده، اما فعلا باعث ریزش قیمت چشمگیری نمی‌شود.

هر دو قیمت پایه از ضعیف‌ شدن دلار آمریکا که در برابر سبدی از ارزها به پایین‌ترین حد در سه سال گذشته صعود کرد، مورد پشتیبانی قرار گرفتند.

نفت به دلار قیمت‌گذاری می‌شود و ضعیف شدن ارزش این ارز تقاضا برای نفت را افزایش داده و خرید آن را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند ارزان‌تر می‌کند.

در بخش عرضه انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا به زودی به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کند و به سطح تولید عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، برسد.

طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته ۱۲ دکل حفاری جدید اضافه کردند که بزرگترین افزایش هفتگی از مارس بود.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، صندوق‌های پوشش ریسک با انتظار برای محدود شدن عرضه که قیمت‌ها را بالا نگه خواهد داشت به قراردادهای خریدشان اضافه کرده‌اند. طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، مدیران سرمایه شمار قراردادهای خرید و اختیار معامله نفت آمریکا در بازارهای نیویورک و لندن را در هفته منتهی به ۲۳ ژانویه، ۷۶۱۲ قرارداد افزایش داده و به ۵۴۹ هزار و ۶۰۲ قرارداد رساندند که رکورد بالای جدیدی محسوب می‌شود.



منبع :ایسنا
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 20230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *