۰

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی ۴۷ درصدی داشته و به ۲۲۴ هزار و ۶۳۲ بشکه در روز رسیده است.
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمارهای گمرکی نشان می دهد واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی 47 درصدی داشته و به 950 هزار و 13 تن، معادل 224 هزار و 632 بشکه در روز رسیده است که پایین ترین رقم از اکتبر 2016 تاکنون است.

یکی از دلایل کاهش خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه گذشته حادثه پیش آمده برای نفتکش سانچی است که حامل 136 هزار تن میعانات ایران به مقصد کره جنوبی بود.

این محموله قرار بود به شرکت هانوها توتال پتروچمیکال کره جنوبی تحویل داده شود.

کره جنوبی، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، میعانات مورد نیاز خود را عمدتا از ایران تامین می کند و بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران در سال 2016 خریدهای خود از تهران را افزایش داده است.

اما واردات نفت کره جنوبی از ایران از نوامبر 2017 به این طرف رو به کاهش گذاشته که ناشی از افت صادرات میعانات ایران به دلیل یک مشکل فنی به وجود آمده در میدان پارس جنوبی بوده است.

ایران قیمت رسمی نفت خام خود را برای ماه فوریه کاهش داده و برای جذب مشتریان آسیایی تخفیف قیمت نفت سنگین خود نسبت به نفت سنگین عربستان را بیشتر کرده است.

کره جنوبی در مجموع در ماه ژانویه 13.25 میلیون تن، معادل 3.13 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده که 7.1 درصد بیشتر از 12.37 میلیون تن وارد شده در ژانویه سال گذشته بوده است.

واردات نفت کره جنوبی از عربستان در این ماه نسبت به یک سال قبل 11.2 درصد رشد داشته و به 3.69 میلیون تن، معادل 872 هزار و 840 بشکه در روز رسید.

آمارهای نهایی واردات نفت کره جنوبی در ماه ژانویه اواخر ماه جاری میلادی توسط شرکت ملی نفت این کشور منتشر خواهد شد.



منبع : تسنیم
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 20453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *