۰

پاسخ به یک ادعای عجیب در خصوص نفتکش سانچی

اخیراً ابهامی جدید و البته عجیب در مورد نفتکش ایرانی سانچی مطرح شده مبنی بر اینکه این نفتکش مناسب بارگیری و حمل میعانات گازی نبوده، شرکت ملی نفتکش ایران با صدور اطلاعیه ای به این موضوع واکنش نشان داد.
سانچی - میز نفت
سانچی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت ملی نفتکش ایران در پاسخ به ادعای عجیبی که اخیراً در خصوص حادثه نفتکش سانچی مطرح شده (با گذشت 50 روز از غرق شدن کامل این نفتکش و گذشت 58 روز از بروز حادثه) و عنوان شده که سانچی برای بارگیری و حمل میعانات گازی مناسب نبود، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: یک کشتی‎ تانکر الزاما برای حمل نفت خام نبوده و از آن هم برای حمل نفت خام و هم فراورده های نفتی استفاده می‎شود و در این زمینه دارای گواهینامه‎های مربوطه برای حمل این محمولات می‎باشد. با همین نوع تانکرها (از نوع سانچی) حتی با ظرفیت تا 2 میلیون بشکه انواع فراورده مانند بنزین، نفت سفید، گازوئیل و ... نیز در سراسر دنیا حمل می‌شود و این کار به دفعات در سالیان گذشته صورت پذیرفته و امروزه نیز انجام می‎شود.

کشتی سانچی طبق گواهینامه‎های صادره بین‎المللی که از سوی کشور صاحب پرچم، موسسه رده‎بندی بین المللی مربوطه و دیگر مراکز معتبر بین‎المللی صادر شده و مورد تایید نیز قرار گرفته است علاوه بر نفت خام قادر به حمل فراورده و میعانات گازی بوده و مشکلی به‌لحاظ فنی و استانداردها برای حمل میعانات گازی نداشته است.

با کمی جستجو در صفحات اینترنت می‎توان به این نکته رسید که در دنیا کشتی مخصوص حمل میعات گازی وجود ندارد و از همین کشتی‎های تانکر برای حمل این محمولات استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: پایان مرگبار سانچی؛ نفتکش ایرانی کامل غرق شد + فیلم

به گزارش تسنیم، نفتکش ایرانی سانچی که شامگاه 16 دی ماه سال جاری در ساعت 8:10 به وقت محلی در آبهای چین دچار حادثه شد (برخورد کشتی فله‌بر چینی با نفتکش ایرانی) پس از 8 روز سوختن در آتش بر روی آب، ظهر روز 24 دی ماه به طور کامل در آبهای شرقی چین غرق شد و در عمق 115 متری دریا آرام گرفت، در حالی که پیکر 29 تن از خدمه این نفتکش، به همراه لاشه آن به اعماق آب فرو رفت.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 20619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *