۰

زنی که القاعده برای آزادیش تلاش می‌کند

طالبان خواهان معاوضه یک زن با سرباز ارتش آمریکا بود. داعش پیشنهاد مبادله وی با خبرنگار آمریکایی را مطرح کرد. چرا گروه های تروریستی خواهان آزاد کردن عافیه صدیقی از دست ایالات متحده هستند؟
فرارو به نقل از فارن پالسی در ادامه افزود: دو سال پیش یک گروه ارشد از مقامات امنیت ملی آمریکا با پیشنهاد وسوسه انگیزی از سوی مقاماتی در پاکستان روبرو شدند. اگر آمریکا یک زن پاکستانی که به جرم قتل در زندان تگزاس به سر می برد را آزاد کند، اسلام آباد تمام تلاش خود برای آزاد کردن بوئی برگدال، سرباز ارتش آمریکا که از سال ۲۰۰۹ گم شده بود و تصور بر این بود که توسط نیروهای طالبان در پاکستان اسیر شده را به کار خواهد بست.

به گفته مقامات فعلی و سابق آمریکا که از این پیشنهاد آگاه بودند، مشاوران امنیت ملی باراک اوباما این پیشنهاد را نپذیرفتند. استدلال مقامات آمریکایی این بود که آزاد کردن یک زندانی، عافیه صدیقی که مزدور القاعده بوده و در سال ۲۰۱۰ به دلیل تلاش برای به قتل رساندن آمریکایی ها در افغانستان محکوم شد، سیاست دولت آمریکا مبنی بر اینکه به گروه های تروریستی امتیاز نمی دهد را نقض می کند.

ضمن اینکه یک جنگجوی خطرناک را به جامعه باز می گرداند. صدیقی ۴۲ ساله که در دایره مبارزه با تروریسم با عنوان «بانوی القاعده» شناخته شده، با سردسته حادثه ۱۱ سپتامبر، خالد شیخ محمد در ارتباط بوده و یکبار هم در لیست معروف ترین تروریست های تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار گرفت. وی که تحصیل کرده موسسه فناوری ماساچوست یا ام‌آی‌تی (برترین دانشگاه جهان) است در سال ۲۰۰۸ در حالی در افغانستان دستگیر شد که مواد شیمیایی از جمله سیانید سدیم، اسناد و اطلاعاتی در مورد چگونگی ساخت تسلیحات شیمیایی را با خود داشت.

با وجود آنکه مقامات آمریکایی هرگز مسئله معاوضه صدیقی را جدی نگرفتند، برگ برنده چندین ساله تروریست ها و شبه نظامیانی بوده که آزادی وی را شرط آزادی تعدادی از زندانیان آمریکایی و اروپایی طی سال های اخیر قرار داده اند. این شبه نظامیان بارها تهدید کرده بودند که اگر صدیقی آزاد نشود، برگدال را اعدام می کنند. و گروه تروریستی داعش که هفته گذشته جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را به قتل رساند نیز خواستار آزادی صدیقی در قبال جان فولی شده بود.
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 2177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *