۳
۵
گوشه‌ای از سوء مدیریت در فلات قاره

پول نفت این‌گونه حیف می‌شود

​در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور در شرایط نامساعدی قرار دارد و دولت و مردم با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند، سو مدیریت در شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران منجر به هدر رفتن سرمایه‌های کلان وزارت نفت می‌شود.
پول نفت این‌گونه حیف می‌شود
به گزارش میز نفت، مدیریت امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران، با عدم برنامه‌ریزی صحیح منجر به پرداخت هزینه‌های کلانی به یکی از دکل‌های حفاری نیمه سبک این شرکت شده است. تعویض پمپ‌های درون‌چاهی یکی از فعالیت‌های تعمیری سبک در صنعت حفاری است که دکل‌های سبک نظیر اسنابینگ یونیت برای این کار در نظر گرفته می‌شود که هم هزینه اجاره کمتری داشته و‌ هم به دلیل چابکی سرعت کار بیشتر می‌شود.

متأسفانه مدیریت امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران در ماه‌های اخیر اقدام به اجاره سوپر ریگ ول تارگت با هزینه سنگین کرده و بجای استفاده از دکل مزبور در حفاری‌های سنگین، فعالیت‌های سبک نظیر تعویض پمپ درون‌چاهی به این دکل واگذار شده از طرفی به دلیل مشغول بودن دکل‌های گران و سنگین تحت اجاره فلات قاره در کارهای سبک، دکل حفاری سبک این شرکت بدون کار مانده و به دلیل داشتن قرارداد و بدون انجام هر کاری اجاره روزانه دریافت می‌کند.

 مطابق بررسی انجام‌شده، این کار به مدت ۲۰ روز ادامه دارد که حساب سرانگشتی گویای پرداخت بیش از ۸۰۰ هزار یورو به شرکت مالک دکل حفاری سبک است. حال‌آنکه با توجه به ماهیت فعالیت‌های حفاری در میدان‌ها فلات قاره در صورت استفاده از چند دکل سبک برای تعمیری و پرهیز از به‌کارگیری دکل‌های گران‌قیمت و سنگین برای کارهای سبک صرفه‌جویی هنگفتی در این زمینه انجام خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است در صورت مدیریت صحیح در بخش‌های امور فنی و حفاری شرکت‌هایی نظیر فلات قاره و برنامه‌ریزی صحیحی، می‌توان از دکل‌های مزبور به بهترین وجه استفاده کرد ولیکن سو مدیریت و استفاده از مدیران بی‌تجربه و‌نا آشنا با مدیریت فنی در دریا منجر به هدر رفتن سرمایه‌های کلان این شرکت شده است.
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 21946
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شخص رنگنه باید برکنار شود
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیر فنی این شرکت بزرگ بدلیل رابطه با آقای فلانی و بدون کمترین دانش و شناختی از شرایط دکلهای دریایی در دو سمت بشکل همزمان منصوب میشود، شما چه انتظاری دارید؟ روزگاری نه چندتن دور، بزرگان صنعت نفت کشور در فلات مشغول بودند و صد افسوس به امروز
محمد
Iran, Islamic Republic of
لطفا در خصوص حیف میل بیت المال یک سری هم به طرح لایه نفتی بزنید کشتی شناور پالایشگاهی fpso به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون دلار خریداری شده و در پارس جنوبی مستقر هنوز دوسال از راه اندازی آن نگذشته بدلیل بی کفایتی مدیران در حال توقف تولید و غیر فعال کردن آن هستند ان به بهانه پایین اوردن تولید نفت لطف کنید گزارشی تهیه کنید و اطلاع ملت برسانید
United States
مدیر امور فنی فلات قاره بی نهایت ضعیفه
United States
تازه ایشون مدعی مدیرعاملی فلات قاره هم هست