۰

روسيه: ما نمي‌توانيم

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه واقعا قادر نیست عرضه نفت به بازارهای آسیایی که به علت تحریم‌های ایران با کمبود مواجه هستند را افزایش دهد.
روسيه: ما نمي‌توانيم
به گزارش ميزنفت، پاول سروکین، معاون وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با پلاتس گفت: روسیه واقعا قادر نیست، عرضه نفت به بازارهای آسیایی که به علت تحریم‌های ایران با کمبود مواجه هستند، را افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به آغاز تحریم‌های صادرات نفت ایران در ماه نوامبر، روسیه در ماه‌های آتی می‌تواند در صورتی که کشورهای اروپایی جذابیت بیشتری داشته باشند، نفت بیشتری به اروپا ارسال کند.

پس از اینکه خط لوله نفت سیبری شرقی-اقیانوس آرام در سال 2010 به کار افتاد، روسیه صادرات به بازارهای آسیایی را در 8 سال گذشته را نزدیک به 3 برابر کرده و به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسانده است.

سروکین گفت: «ما تا اندازه‌ای که بتوانیم به آسیا عرضه می‌کنیم.ما همیشه حجم را به حداکثر رسانده‌ایم و حجم ارسالی به آنجا را به حداکثر خواهیم رساند. به همین دلیل است که خط لوله نفت سیبری شرقی-اقیانوس آرام و نووراسیسک  با تمام ظرفیت به کار گرفته شده است.»

هرچند چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران اعلام کرده، در نظر دارد تا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرد، انتظار می‌رود ژاپن، کره جنوبی و هند همگی از کاهش خرید از ایران پیروی و وارداتشان از ایران را محدود کنند.

صادرات ایران از زمانی‌که ترامپ از توافق هسته‌ای در ماه می خارج شد تاکنون روزانه 700 هزار بشکه کمتر شده است. پیش‌بینی می‌شود زمانی‌که تحریم‌های نفتی ایران کاملا اجرایی شود، صادرات نفت این کشور بیش از 1.7 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

سروکین توضیح داد تولیدکنندگان نفت روسیه می‌توانند عرضه نفت به بازارهای اروپایی را افزایش دهند، زیرا برخلاف وضعیت روسیه در زیرساخت‌های شرقیش که از تمام ظرفیت آن استفاده شده است، در این منطقه هیچ محدودیت حمل و نقلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: «اگر قیمت نفت در اروپا به علت کاهش حجم نفت صادراتی ایران افزایش یابد، شرکت‌ها ارسال نفت به این منطقه را با هزینه اینکه مسیری با جذابیت کمتر است، افزایش خواهند داد. ما به کشورهایی که جذاب‌تر باشند، عرضه بیشتری خواهیم داشت.»

نفت اورال ترش متوسط از نظر خریداران بین‌المللی یکی از بهترین جایگزین‌های نفت ایران است، زیرا این نوع نفت به این بازار نزدیک است و بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی به صورت ویژه برای پالایش نفت روسیه ساخته شده‌اند.
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 22063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *