۰

تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی تاثیری نداشته است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: حال صنعت پتروشیمی همچنان خوب است و تحریم‌ها تاثیر معناداری بر این صنعت نداشته است
پتروشیمی - میز نفت
پتروشیمی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، جعفر ربیعی در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه گفت: اکنون چرخ سامانه نیما با تکیه بر ارز‌های پتروشیمی می‌چرخد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در اولین واکنش رسمی پس از تحریم صنعت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا گفت: حال صنعت پتروشیمی ایران همچنان خوب است و تحریم‌ها تاثیر معنا داری بر این صنعت نداشته است. 
وی با اشاره به اینکه در عمل تولید صنعت پتروشیمی کشور و هلدینگ خلیج فارس تاثیر معناداری از تحریم نگرفت، گفت: زبان ما بسته است که بگوییم در برابر تحریم چه می‌کنیم تا تاثیر آن را به حداقل برسانیم. اما با اطمینان می‌گوییم که تحریم چرخ تولید و صادرات و ارزآوری پتروشیمی را متوقف نکرد و آمریکا به هدفش نرسید. 

وی افزود: برای تایید این حرف با احترامی که برای بقیه صنایع قائلیم باید بگوییم که اکنون سامانه نیما با ارز پتروشیمی‌ها می‌چرخد و پتروشیمی‌ها همه ارز خود را در نیما عرضه می‌کنند و همین ارز بخش زیادی از مصارف کشور را پاسخگوست.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه اگر تحریم‌ها اثرگذار بود تولید شرکت‌ها باید یک به یک متوقف می‌شد، گفت: تیر تحریم در صنعت پتروشیمی به سنگ خورده، اما نمی‌توانیم بگوییم چگونه جلوی تحریم‌ها ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به عرضه دو شرکت پتروشیمی در یکسال گذشته در بورس، ادامه داد: پتروشیمی پارس و نوری شرکت‌های بسیار بزرگی تلقی می‌شود و عرضه موفق آن‌ها در بورس نشان‌دهنده اقتصاد خوب آن‌ها است.

ربیعی افزود: زمانی که پتروشیمی پارس را در بورس عرضه کردیم ۱۸۰ هزار نفر سهم پارس را خریدند. امسال در روز اول عرضه پتروشیمی نوری، ۵۸۴ هزار نفر سهم آن را خریداری کردند که به معنای جمع‌آوری ۹۶۰ میلیارد تومان پول از بازار سرمایه بود.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در همین شرایط چرخ توسعه صنعت پتروشیمی نیز متوقف نشد و کلنگ‌زنی طرح‌های جدید ادامه دارد، گفت: اکنون هلدینگ خلیج فارس ۱۰ میلیارد دلار طرح در دست ساخت دارد، که بعد از افتتاح و ورود به بورس مشخص می‌شود چه سرمایه‌گذاری عظیمی در این صنعت شده است.
ر
بیعی با بیان اینکه بازار محصولات پتروشیمی بازار آرام و باثباتی است، افزود: اکنون محصولات پتروشیمی در بورس کالا کمترین نوسان را دارد و صادرات نیز در جریان است.وی گفت: صنعت پتروشیمی آبروی این کشور است و باید از آبروی کشور دفاع کرد.

وی در پایان به انتشار اوراق مبتنی بر سهام اشاره کرد و افزود: اواخر سال گذشته، هلدینگ ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مبتنی بر سهام عرضه کرد و امیدورایم امسال هم این اتفاق بیافتد.


مبع : صدا و سیما
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 24384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *