۰

نفت لیبی در سوریه

معاون نخست وزیر لیبی اعلام کرد، همزمان با بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، مذاکراتی درباره واردات نفت و فرآورده‌های آن از لیبی به سوریه وجود دارند.
نفت لیبی | میز نفت
نفت لیبی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عبد الرحمان الاحیرش، معاون نخست وزیر دولت شرق لیبی در پاسخ به سوالی درباره واردات نفت از لیبی به سوریه طی مرحله آتی به روزنامه الوطن چاپ سوریه اظهار کرد: با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و عماد خمیس، نخست وزیر و ولید معلم، وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کردیم و تمامی این صحبت‌ها درباره تبادلات اقتصادی میان دو کشور به ویژه در زمینه فرآورده‌های نفتی بود، مبحث مهمی که به تشکیل کمیته‌هایی تخصصی و نیز تعیین وزرایی ویژه نیاز دارد و باقی مسایل آن تنها به سفر هیئت‌های فنی به نمایندگی از وزارت‌خانه‌ها نیاز دارند.

الاحیرش درباره زمینه‌های همکاری‌های پیش‌رو میان دو کشور سوریه و لیبی نیز گفت: بخش‌های بسیاری وجود دارند، بخش کشاورزی از علوفه و دامداری گرفته تا محصولات کشاورزی، بازار کل سوریه، در واقع لیبی کاملا تشنه محصولات سوریه است و در طول تاریخ نیز سوریه بازار لیبی را در دست داشت اما به دلیل خلأ ایجاد شده و شرایط سیاسی به وجود آمده میان دو کشور، ترکیه سوء استفاده کرد اما در حال حاضر ما تعامل خوبی با یکدیگر داریم و توافق‌هایی در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی انجام شده و حدود یک هفته دیگر تیم‌های فنی و وزارتی برای تکمیل این روند به لیبی خواهند آمد.

طبق اظهارات این مسؤول لیبیایی، دو کشور درباره تشکیل کمیته‌ای برای بررسی توافقنامه‌های امضا شده و تعیین زمینه‌های همکاری و تقسیم همکاری‌ها به چند مرحله به شکلی که در راستای منافع مردم دو کشور باشد، توافق کردند.

سفارت لیبی در دمشق امروز پس از امضای یادداشت تفاهمی میان دولت سوریه با دولت موقت لیبی وابسته به خلیفه حفتر، به صورت رسمی بازگشایی شد.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 26420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *