۰
نتیجه کاهش قیمت نفت برای چین

آغاز ​انبارسازی نفت ارزان

با افت شدید قیمت‌های نفت و پیش بینی ریزش تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۰، چین که بزرگترین واردکننده جهان است، فرصت را غنمیت شمرده و به خرید بی سابقه نفت اورال روسیه پرداخته است.
آغاز ​انبارسازی نفت ارزان
به گزارش میز نفت، چین ۱.۶ میلیون تن نفت اورال روسیه را برای بارگیری در ماه آینده خریداری کرده است که ۴۰۰ هزار تن در مقایسه با بارگیری نفت در ژانویه افزایش نشان می دهد. این اقدام چین از مسکو در جنگ قیمت و سهم بازار با عربستان سعودی حمایت خواهد کرد.

نفت اورال روسیه به حدی ارزان شده که مقاومت در برابر خرید آن برای چینیها دشوار است. این گرید نفتی روز چهارشنبه حدود ۹ درصد سقوط کرد و به ۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

اما اوضاع بازار برای این گرید نفتی کاملا مثبت نیست چرا که تقاضا در اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت افت کرده است و خرید چینیها تنها بخشی از این افت تقاضا را جبران می کند.

همزمان بانک BOFIT فنلاند پیش بینی کرده است اقتصاد روسیه امسال یک درصد کوچک خواهد شد در حالی که پیش از این نرخ رشد اقتصادی ۱.۹ درصدی را برای این کشور پیش بینی کرده بود.

جنگ قیمت نفت با عربستان سعودی و افت تقاضا برای نفت که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، ممکن است تاب آوری روسیه را تضعیف کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت ریستاد انرژی پیش بینی کرده است که اوضاع بسیار بدتر خواهد شد و اپیدمی کرونا باعث خواهد شد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۴.۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که معادل افت پنج درصدی خواهد بود. این رقم بسیار قابل توجه است زیرا ریستاد انرژی هفته گذشته کاهش تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری را ۲.۹ میلیون بشکه در روز تخمین زده بود. پیش بینیهای نفتی با ادامه شیوع ویروس کرونا به سرعت تغییر می کنند و در آوریل صنعت نفت ممکن است با واقعیت روبرو شود زیرا پیش بینی می شود تقاضا برای نفت در این ماه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. برای روسیه چنین اتفاقی فاجعه آمیز به نظر می رسد اما برای چین که خاستگاه شیوع ویروس کرونا بوده، فرصت خوبی برای ذخیره سازی نفت ارزان است.

منبع: ایسنا
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 26624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *