۰

نشست کمیته مشترک وزارتی اوپک ‌پلاس برگزار می‌شود

ائتلاف اوپک پلاس کمیته‌ای با عنوان کمیته مشترک وزارتی تشکیل داده تا بر اجرای درست قرارداد کاهش تولید نظارت داشته باشد. اولین نشست این کمیته در روز پنجشنبه برگزار می شود.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نشستی به رهبری اوپک برای بررسی بازار نفت در هفته آینده برگزار می‌شود که طی آن به اعضای ائتلاف اوپک پلاس که در قرارداد کاهش تولید مشارکت دارند، مشاوره داده خواهد شد. این بدان معناست که مذاکرات بیشتری در مورد تمدید قرارداد کاهش تولید لازم است.

اوپک، روسیه و متحدانشان طی ائتلافی موسوم به اوپک پلاس شنبه گذشته توافق کردند کاهش 9.7 میلیون بشکه از تولید خود را که معادل 10 درصد تقاضای جهانی نفت می‌شود، تا پایان جولای ادامه دهند. این کاهش تولید کمک کرده قیمت نفت از ماه آوریل بیش از دو برابر شود.

 ائتلاف اوپک پلاس همچنین توافق کرد به منظور مشورت در مورد اجرای درست این قرارداد، کمیته‌ای با عنوان کمیته مشترک وزارتی تشکیل شود و تا پایان 2020 هر ماه یک نشست برگزار کند. اولین نشست این کمیته در روز پنجشنبه برگزار می شود.

 وظیفه اصلی این کمیته دادن مشاوره به گروه اوپک و متحدانش است یعنی هرگونه تصمیم گیری در مورد تمدید قرارداد کاهش تولید به این زودی‌ها صورت نخواهد گرفت.

 به گفته یکی از منابع اوپک، این یک کمیته مشاوره ای است که پیشنهاداتش را ارائه می دهد.

کمیته مشترک وزارتی ناظر بر قرارداد اوپک پلاس از اعضای اوپک (الجزایر، کویت، ونزوئلا، نیجریه، عراق، امارات و عربستان) به علاوه کشورهای غیرعضو اوپک روسیه و قزاقستان تشکیل شده است.

 یکی از مسائلی که این کمیته بر آن نظارت خواهد داشت تعهد کشورهایی است که قبلاً بیشتر از سهمیه شان طبق قرارداد تولید کرده بودند. ائتلاف اوپک پلاس از کشورهایی مثل نیجریه و عراق خواسته با کاهش بیشتر تولید از جولای تا سپتامبر، عدم تعهد خود را جبران کنند.

 یک روز قبل از نشست این کمیته نظارتی، گروه دیگری با عنوان کمیته فنی مشترک دیدار خواهند داشت. هردوی این نشست ها به صورت ویدئویی برگزار می‌شوند.




منبع : تسنیم
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 27544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *