۰

عربستان نگران کاهش قیمت نفت نیست

پاسخ وزیر نفت عربستان به پرسشی در مورد قیمت نفت به گونه ای بود که نشان داد وی چندان نگران تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت بر تولید نفت این کشور نیست.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، پاسخ روز دوشنبه علی النعیمی وزیر نفت عربستان به پرسشی در مورد قیمت نفت به گونه ای بود که نشان داد وی چندان نگران تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت بر تولید بزرگترین صادرکننده نفت جهان نیست.

از ماه ژوئن و همزمان با کاهش نگرانی های ژئوپلیتیک و ادامه افزایش عرضه نفت به بازار به خصوص از سوی آمریکا، قیمت نفت در اروپا کاهش یافته و احتمال کاهش سقف تولید اوپک در اواخر امسال را تقویت نموده است.

اما ظاهرا موضع وزیر نفت عربستان از کاهش اخیر قیمت نفت برنت تاثیر چندانی نپذیرفته است.
وی روز دوشنبه در نیویورک در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا نگرانی ای از بابت کاهش اخیر قیمت نفت دارد یا نه گفت: «چرا شما نگران قیمت نفت هستید؟» وی از اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

اظهار نظر دیروز وی مشابه سخنان چند هفته پیش پس از رسیدن قیمت نفت برنت به رقم ۱۰۰ دلار در هر بشکه برای اولین بار از ماه ژوئن بود. قیمت ها همچنان در حال کاهش است و این احتمال تقویت شده است که اوپک ممکن است در نشست بعدی خود در پایان ماه نوامبر اقدام به کاهش سقف تولید خود نماید. عربستان به اوپک اعلام کرده که در ماه اوت روزانه ۹.۵۹۷ میلیون بشکه نفت تولید کرده است.
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 2795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *