۰

فرصت جدید بریتیش پترولیوم

علی رغم مشکلاتی که برای سهامداران و کارمندان بریتیش پترولیوم طی بحران کرونا و سقوط قیمت نفت به وجود آمد، این بحران فرصتی به مدیر عامل این شرکت داده تا تغییرات بزرگ مورد نیاز برای تحقق رویای خود در استفاده از انرژی های پاک را تسریع کند.
بریتیش پترولیوم | میز نفت
بریتیش پترولیوم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، برنارد لونی در ماه فوریه در لندن اعلام کرد قصد دارد آینده شرکت بریتیش پترولیوم را به آینده‌ای کم کربن تبدیل کند. همزمان با این اطلاعیه، اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس تایید شد.

 مدیرعامل شرکت بزرگ بریتیش پترولیوم در آن زمان نمی دانست این ویروس چگونه می‌تواند زیربنای صنعت او را متزلزل کند. بریتیش پترولیوم از آغاز همه گیری ویروس کرونا اعلام کرده 17.5 میلیارد دلار از سرمایه های سوخت فسیلی خود را کاهش داده، 10 هزار نفر را اخراج و کسب و کار مواد پتروشیمی خود را متوقف می کند.

 علی رغم مشکلاتی که برای سهامداران و کارمندان بریتیش پترولیوم به وجود آمد، این بحران فرصتی به لونی داده تا تغییرات بزرگ مورد نیاز برای تحقق رویای خود را تسریع کند.

 طبق گفته لونی، همه‌گیری ویروس کرونا نیاز به بازسازی شرکت را تایید می کند. وی گفت همه گیری ویروس کرونا باعث شده تولید نفت در دنیا کاهش و استفاده از انرژی های تجدید پذیر افزایش یابد. به این ترتیب اکسید کربن کمتری وارد جو می شود یعنی درست همان چیزی که بریتیش پترولیوم می خواهد.

 مهمتر از همه، انتظار می رود بریتیش پترولیوم دنباله‌روی شرکت رویال داچ شل باشد و سود سهام خود را کاهش دهد. به این ترتیب، پول نقد بیشتری برای سرمایه گذاری در انرژی پاک در اختیار خواهد داشت.

 به نظر می‌رسد بحران ویروس کرونا گرفتن چنین تصمیمات سختی را آسان تر کرده است.

 در حالیکه اقدامات لونی به دستیابی به اهداف بلند مدت بریتیش پترولیوم کمک می‌کند، ولی سهامداران این شرکت در کوتاه مدت راضی به نظر نمی رسند. سهام بریتیش پترولیوم در سال جاری میلادی 42 درصد کاهش یافته است.

 باب دودلی، مدیرعامل سابق بریتیش پترولیوم، بارها در مورد حرکت سریع به سمت سوخت های کم کربن هشدار داده و می‌گوید شکست احتمالی فناوری های جدید باعث سقوط مالی شرکت می شود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 27964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *