۰

احتمال بارگیری اولین محموله نفت لیبی

شرکت آمریکایی هس ممکن است این هفته یک محموله نفت خام از بندر "اس سایدر" لیبی بارگیری کند که در صورت موفقیت، بارقه ای از امید برای این کشور نفت خیز ایجاد خواهد کرد.
نفت لیبی | میز نفت
نفت لیبی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت آمریکای هس ممکن است این هفته یک محموله نفت خام از بندر "اس سایدر" لیبی بارگیری کند که در صورت موفقیت، بارقه ای از امید برای این کشور نفت خیز ایجاد خواهد کرد.

پس از ناآرامی های داخلی در لیبی و تعطیلی بنادر، تولید نفت این کشور از 1.2 میلیون بشکه در روز در ابتدای سال به 100 هزار بشکه در روز رسید. از ژانویه هیچ نفتی صادر نمی شود.

شرکت ملی نفت لیبی اوایل این هفته اعلام کرد که یک ناو جنگی در ترمینال نفتی راس لانوف مستقر شده است و افزود که پایانه های نفتی آن از سرویس خارج شده اند.

پس از محاصره بندرهای نفتی لیبی از جمله "اس سایدر" به دست شبه نظامیان، شرکت ملی نفت لیبی اعلام فورس ماژور کرد.

بسته شدن همه بنادر نفتی در خلیج سرت منجر به موجی از تعطیلی در کشور شد چرا که مخازن میعانات گازی پر شده بودند و دیگر جایی برای نگهداری گازی که همراه میعانات تولید می شود باقی نمانده بود. همین گاز است که انرژی نیروگاه ها را تأمین می کند.

صنعت نفت لیبی همچنین با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، به طوری که روز دوشنبه بیشترین موارد جدید ابتلا به این بیماری همه گیر را مشاهده کرده است. این شیوع باعث شد که دو شرکت وابسته به شرکت ملی نفت لیبی کارگران خود را به خانه بفرستند و برخی کارها را متوقف کنند.

شرکت هس که از سال 1962 در امتیازات میدان نفتی واحه در لیبی شریک است، با ناآرامی های این کشور بیگانه نیست. منافع این شرکت در 13 میدان نفتی در حوزه سرت بارها طعمه ناآرامی های داخلی شده است.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 28319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *